Doktorsbesök

Hjälp vad nervös jag var igår, drömde mardrömmar hela natten igår, bland annat att Hans ropade upp mej i väntrummet iklädd en operationsmössa.. Va knäppt.
Det gick både bra och dåligt igår,  Läkaren var väldigt trevlig och förklarade saker mycket tydligt.
Dom immunlogiska proverna hade kommit tillbaka och var inte bra, har antikroppar påvisade vilket tyder på någon autoimmun sjukdom som angriper kroppen,  i mitt fall då gallgångarna. Detta är läkarens huvudteori men så har jag förhöjt järnvärde och det i kombination med antikropparna kan vara tecken en sjukdom som heter hematokromos, vilket är sjukdom som gör att kroppen lagrar järn i valda delar .tex lever. vilket kan orsaka buksmärta. Teori 2. ! Så jag har tagit ett speciellt genprov för att se om jag har den gen som orsakar järn inlagringarna. Tack Nina för hjälpen med provet.. Gjorde inte ett dugg ont ;)

Remisser skickades för gastroskopi och magnetkamera över gallgångarna och så fick jag så klart kortison, i hög dos över helgen. Det blir en speedad helg för mej ;), ska trappa ner på måndag och en läkemedel som heter ursofalk. Den ska jag ta 3 kapslar till natten, den ska tydligen lösa upp gallsten och göra gallan mer lättflytande och på detta vis motverkar spasmer och kramp. Papaverin före och efter måltid.. Inga mer spasmofen, vilket jag inte tycker är så kul, vad händer om jag får jätteont och inte kan ta spasmofen?, usch vill inte tänka pått.. fast o andra sidan kanske dom nya medicinerna gör att jag inte får ont.. !

Tjatade till mej sjukskrivning till 50 %,  ville sjukskriva mej helt men jag vill inte det, vill komma igång och jobba lite iallfall, så på tisdag börjar jag jobba fast på 50 % i 14 dagar. Ska ringa mag-tarm igen på torsdag och berätta hur det går, om det inte är någon skillnad byter doktorn läkemedel. Känns ju bra att det finns en plan ialllfall och trevlig doktorer och sjuksköterskor som inte tror att det är nått revben som gör ont..

Oj detta blev ett lång inlägg, orkade inte blogga när jag kom hem igår, allt detta var tvungen och sjunka in och när jag väll slappande av kom huvudvärken som ett brev på posten.  Eftermiddagen igår spenderades på stan med mamma och mormor, köpte några nya tunikor, spetsleggings och schampo.

Ikväll blir det en tur till v-bro för valborgsfirande med Fam Sköld/Petterson, ska göra pestopastasallad, jackson potatis och flintastek till precious. Jag får äta samma fast med mindre kryddor, ska även göra en blåbärssmulpaj. Mumma... 
Trevlig Valborg till er alla..

Puss o hej

Världens bästa schampo


Kommentarer
Postat av: Eva Eriksson

Stackare!! Du ska veta att jag tänker på dig! Önskar att allt klarnar snart utifrån diagnos så du får rätt behandling!! Tänk så mycket konstiga sjukdomar det finns....

Hade gärna sett Hans i op-mössa!! Hi! Hi!



Stooor kram till dig!!

Eva

2010-04-30 @ 10:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0