Uterum

Uterum, visst låter det finare och mysigare än altan och terass. Ett uterum är mysigt och ombonat, fylld av mjuka dynor, vackra möbler och fina lyktor.  En altan är mossig, fylld av massa onödiga grejer och plastmöbler från jysk. O tyvärr har vi en altan... suck o fyy.. För tillfället finns det inte nått mysigt med våran altan, inget matchar, det står massa gamla krukor där, fula blåa plastmöbler och massa löv överallt.. Vi har bott i skokartongen i snart 3cår till sommaren, första sommaren hann vi inte greja så mycket inne, fokus låg på inne, inte så konstigt. Förra sommaren låg allt på is, då var det bröllop för hela slanten.. Men nu är det sommaren som våran altan ska bli ett mysigt uterum.. Detta är mitt nya dille, kan nästan inte tänka på nått annat än hur det ska se ut, möbler, tyger, lyktor och mattor.. I mitt huvud är det såå fint och mysigt.. men när man göra det är dä inte så lätt.. Sen har vi uteplatsen framför skokartongen. Där hade jag tänkt att plastmöblen från jysk ska få bo, tillsammans med ett stort vitt parasoll.. Det är nästan lika stort som skokartongen.. hihi..
Har hittat några grejer från ikea men får vänta lite med att inhandla dessa.. I slutet på denna månaden kanske.. .
Förresten, gissa vad som står kvar på framsidan, julgranen.. SKAMLIGT, jag vet.. Den måste bort nu, tror inte matchar uterummet.
Första steget i planeringen blir som vanligt att rensa och städa upp, tanken är ju att den ska ske till helgen. Som sagt tanken är ju så..Sen får vi se vad som blir..

Har annars haft en skaplig vecka hittils med bara lite ont, har hittat en sak till som jag inte kan äta, till min stora sorg, grillat.. Vet inte om var just den marinaden. Får pröva en gång till så får vi se.
Lämnar er med bilder på dom planerade inköpen.. Vad tycks?

Puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0