Fruustuck


Den enda fördelen med att semestern är slut är att nu så börjar man falla tillbaka lite i vardagslunken och rutiner.. samma gamla vanliga tjat och gnäll, oo vill inte gå upp, vad ska vi äta till middag?, alarmklockor som ringer 05.00.. Sena kvällar och tidiga morgnar, korv och vattenmakaroner, Furix iv och Claforan..
Men man ska nog  inte underskatta vardagsrutinerna för utan dom skulle man inte uppskatta tillräckligt att det är fredag kväll och imorgon och nästa morgon är jag ledig.. Inga klockor som ringer, inga torra smörgåsar som ska bres utan får jag vakna när jag vill, sitta ner vid bordet och äta früstuck med tända ljus.. Früstuck är precious och mitt påhitt.. när jag har ledig helg har vi alltid früstuck på lördag morgon, früstuck är en lyxigare variant på frukost..
Då dukas varmt nybakad bröd, ost, skinka, juice, kaffe, yoghurt och grönsaker fram. Ljusen tänds på köksbordet och då är häälj hos Fam Rooth. !!

Just nu står detta mysiga frukostset högt upp på önskelistan, skulle passa perfekt för früstuck..



Har idag premiärgått in mina nya converse.. o älskar dom.. Tack Elin Eld.. du ä bäst !!
Efter jobbet passade jag på att åka in till Bergvik och handla lite med mamma och syster.. Var på jakt efter något att ha på mej på lördag när jag ska ut på förhoppningsvis trevligheter. !!
Det blev några nya tröjor och nya skor.. Bland annat ett röda fake converse.. men inget slår ju originalet.. !!


Trevlig helg till er alla.. !

Puss o hej


Kommentarer
Postat av: ylva

Detta recept ska jag prova när mina smaklökar återgått till sitt normala! USCH för förkylningar!!

Kram

2010-08-30 @ 13:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0