Signe


Äntligen vaknade jag imorse och var feberfri, hade inte feber igår heller tack vare min goda vän Panodil. Är mindre tät i näsan och det gör inte lika ont i ansiktet, så ja det går åt rätt håll. Har varit hemma från jobbet hela helgen, skulle ha jobbat 3 nätter nu men det fanns ju ingen suck att det skulle gå. Tööligt med ytterligare en karensdag och mindre lön. Att jobba som syrra är ju inte världens bästa betalda jobb precis..
I fredags mitt i febertopparna och all hosta hände det nått fantastiskt, det blev tillökning i skokartongen, i form av liten 13 veckors gammal svart och vit kattunge som har fått namnet Signe Palema. ( Palema kommer ju ifrpb världens bästa travhäst Torvald Palema ). Det var Precious som ordnade allt från att ringa till att hämta. Och hon är helt underbar, så liten och jag tyckte alfie var liten.. Nu tänker nog många inklusive mej själv först, inte kan ni väll ha tre katter.. men det var egentligen aldrig nått att tänka på.
 Förbästa Herr  Alfie kissade i mina skor för några veckor sedan, i skorna, inte på golvet så det spred sig till skorna utan rätt ner  i mina fina nya skor. O enligt sökningar på google och vetrinären tyder detta beteende på att han är uttråkad och behöver stimulans och det får han bäst iform av en annan katt. O Wilma är så gammal nu så hon leker inte..
Så valet blev nerkissande skor eller en tredje katt.. Inte så svårt val eller hur??

Här är iallafall lite bilder på den nya " bäbisen "










o några goskort..!!







Puss o hej


Kommentarer
Postat av: Ulla Carlsson

Jodå, det går alldeles utmärkt att ha tre katter.

Bra gjort Alfi, att du ordnade en kompis till dig!

Tänk vad lite kiss i skorna kan åstadkomma....



// Matte till tre katter i Småland

2010-08-23 @ 14:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0