Utflykt !!

Igår var en av de bästa dagarna på hela sommarn, va roligt det var. !!
Jag, syster yster, Ylva och Karin stack iväg efter lunch på roadtrip upp till glava.. Fick övertala syster yster o följa med, men jag tror allt hon hade kul ;) hon har förresten tagit alla kort

Första stoppet blev på Klässbol Linneväveri




Hade väldigt mycket fint, var första gången jag var där men inte det sista.. blev kär i en duk som med små blommor på men till min besvikelse upptäckte jag att det stod gäster på, det var en handduk =(




Sen blev det fika vid Kvarnen, jättemysigt ställe med gott kaffe och urgoda kakor...
Inte det sämsta utsikten.. !!





Blåbär och halloncheesecake.. mumma !!



Efter fikat blev det en blixtvisit hos Fam Näsman paradis, deras sommarstuga.. som var helt underbar. Sån sommarstuga skulle man ha, rött hus med vita knutar bredvid en hästhage...Var många shabby detaljer, blev väldigt inspirerad.. Sen var det dags för dagens höjdpunkt.. AUKTIONEN..
Hade väldiga förväntningar, hade hört mycket och såg framför allt jag skulle ropa in.. o inte blev jag besviken, va mycket shabby grejer o billigt. stora lyktor och kronor kunde ropas in strax under 100 lappen.. Jag vågade inte ropa till en början  så är jag lite sur på mej själv att jag vågade ropa på en stor vit lykta.. Men till slut vågade jag allt, fick ropa åt syster yster och det gick bra.. vad jag gör för den ongen =)
Men iaf  ropade in två stora vita väggord, en duk, en stor ram, ny ljuskrona och ett kakfat.. Samt en stor matta med vita dala hästar på för under 100 lappen.. BILLLIGT!! o tlill saken gör att alla saker är nya.. Den som är sugen får åka till Edsvalla på tisdagar, där är auktion då.. Vi ska absolut dit..=)
Ylva fick oxså tag i mycket bland annat världen gulligaste tomtepar.. Jag glömde bort både tid och rum, var så kuuuul och jag blev så avkopplad..
Dagen avslutades med korv och bröd i stugan innan hemfärd.. var hemma efter tio och var väldigt trött.. men lycklig!!

Här är en mycket nöjd Fru Rooth med alla auktionsfynd !!



Puss o hej


Kommentarer
Postat av: Ulla Carlsson

Hej Anna, måste bara säga att din blogg är HELT UNDERBAR! Jag läser den ofta, och detta inlägg var extra kul eftersom kusin Ylva var med, och jag älskar också Klässbol och Kvarnen.

Kram Ylvas kusin Ulla

2010-08-13 @ 14:17:52
Postat av: Anna

hej Ulla.. Va roligt att du tycker om bloggen..! o vi hade verkligen en toppendag.. !! kram

hälsa missarna!!

2010-08-13 @ 19:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0