Juligt !!



Så nu äntligen har jag fått tummen ur och tagit lite bilder på allt jag har grejat med under veckan.
Det är väldigt roligt och greja när man har tid och ork och jag tycker att vardagen blir lite lättare när man har fint omkring sej..

I köket har jag grejat med två olika " hörnor " en lite mera shabby chic och en lite mera traditionell röd hörna...



Shabby hörnan består av underbar beigevit kruka som jag köpte på esters café i somras när ja o ylva hade sommaravslutning.. Visste redan när jag såg den att vita hyacinter skulle vara ursnyggt i denna.. Har grönmossa över och ett gammalt pärlhalsband ( av alla saker =) ) ligger över.. den syns lite dåligt här.. stenen i krukan har jag fått av Ylva =)  I somras växte det vit lavendel i denna krukan och till våren ska pärlhyacint får bo där i..
Ängeln ä en present från shabbykusin Vicki och hjärtat kommer ifrån present outleten i  ullared.. hela 5 kr kostade den !!


På Ullared köpte jag dukar och löpare i olika storlekar av detta gulliga mönstret.. Oxså grytlappar..
Så den andra hörnan går i mer röda toner och luktar av kanel och nejlikor..



Här syns apelsinskivorna som jag torkade.. faten är köpt på erikshjälpen för två kronor och god jul hjärtat även det ullaredsfynd.. =)



Grönmossa, torkade apelsiner och massor med kanelstänger.. mysigt =)

Samma kombination finns i en stor kruka på vardagsrumsbordet... med tillägg av tre vita hyacinter..



Krukan är oxså ett erikshjälpen fynd, köpte glitterlim på panduro outleten och dekorerade runt..




Idag har vi varit på bergvik och försökte köpa klart alla julklappar men det gick ju inte delvis för mamma och precious var med och så var det så mycket folk i affärerna som det gick knappt att gå.. på kappahl var t.ex 40 personer före mej i kö.. kul !!
Men lite nya tröjor från H&M följde med hem och två par nya skor så det var lyckat..
Alla julklappar till gudbarn och syskonbarn är köpta och väntas på att slå in..
Så nu ska det slappas resten av kvällen...

Kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0