Sömnlöst

Jag tycker att hela charmen med att jobba nätter är när dagpersonalen kommer och ska börja sin dag och då får jag gå hem och lägga mej.. !! Helt underbart, finns inget bättre än att komma hem på morgonen,  duscha och krypa ner under frasiga täcken och pang så fort huvudet landar på kudden så sover jag. o vaknar oftast mellan 3-4 på eftermiddag och har sovit så tungt att jag för någon sekund när jag vaknar funderar över vart jag är.  En av de roligaste och charmigaste historierna jag har hört om hur tungt man sover när man jobbar natt är följande.
En av mina arbetskamrater kom hem efter en väldigt jobbig natt, hade gått konstant hela natten och bara suttit i några minuter när dom åt frukost ve fyra tiden, kom hem och somna med en gång, runt lunchtid vaknar hon av att telefonen ringer som ligger på nattduksbordet, hon svarar yrvaket och det är ifrån tandläkarn,  dom var tvungen att boka om en tid som hon hade längre fram, är du ledig den dagen? frågar dom henne,
-javisst, jag skriver ner tiden och så kommer jag då svarar min arbetskamrat och avslutar samtalet. Vad hon inte reagerar på förrän hon vaknar och funderar på om hon har drömt om samtalet eller om det verkligen har hänt..!!, är att hon skrev ned med fingern i  hennes egna hand tiden hon skulle till tandläkarn och inte med papper och penna..som hon själv trodde... tycker detta är så kul, att man kan vara så " borta " att ens finger och hand blir till penna och papper.. det säger en hel del om vad gött man sover när man jobbar natt..
Vart jag vill komma med hela detta resonmanget är jag inte sover.... vaknar ve tolv, ett och är klarvaken...åå va tröttsamt, får vila mej på kvällen innan jag åker iväg och blir då jättetrött när jag ska jobba sen.. Fattar inte varför jag inte kan sova!!!  Detta retar mej, har inget speciellt som jag ligger och grönnar på, har inte ont och jag är inte bekymrad över nått. Jag inbillar mej själv att jag på nått omedveten nivå har intalat mej själv att jag inte behöver sova, för snart har jag semester i 4 veckor och tre dagar och då ska du sova.. jag vet inte, det är töööligt iaf.

Igår hade jag och precious våran första bröllopsdag och det blev inte alls såsom vi hade tänkt oss, inte för att  vi hade planerat nått särskilt iaf. De blev många  tårar, kramar och mys men inte mellan precious och mej.. Fam Sköld/Petterson skulle ha kommit och fikat men lilla Linn e sjuk.. lilla gumman.. va synd om henne.. Som tur är har vi två bröllopsdagar, så vi får fira på midsommarafton precious och jag.. <3




Till sist  till min underbara lillasyster, jag älskar dej så himla mycket!! Glöm aldrig det.. Jag (och Precious ;) )kommer alltid finnas där för dej...

Puss o hej


Kommentarer
Postat av: Monie ;)

hehe, älskar er med <3 tack så mycket!!

2010-06-20 @ 18:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0