Ledig dag !!!

Jag jobbar heltid vilket enkelt betyder att jag är mer på jobbet än vad jär hemma, känns det som iallafall. Jobbar ofta minst 4 dagar irad och sen ledig en dag osv. Så när jag är ledig brukar jag oftast greja här hemma, städa, diska, tvätta o handla mm. Det hinns inte riktigt mä dom dagarna som jag jobbar och jag är gift med en man som verkar har en fobi för dammsugaren. =)

Idag vaknade jag av att telefonen ringde ve 11 tiden, det var ocka som ringde och fråga vad jag gjorde. Medans jag pratade med henne och började så smått vakna till kände jag det som jag HATAR o känna. Det började pulsera och bulta på vänster sida på min panna, tyckte att hon pratade väldigt högt och ljuset som kom in under rullgardinen var så skarpt att jag började må illa.

Jag har migrän och har haft det så länge jag kan minnas och när jag vaknar med huvudvärk vet jag om att dagen kommer att bli förstörd och jag kommer ligga ett mörkt ljudlöst sovrum hela dagen och pinnas.. Det är verkligen tortyr å ha migrän, den enda jag kan beskriva det med är att det känns som huvudet ska sprängas och det gör  så ont att man inte orkar röra sig, jag tror att jag har en hjärntumör varje gång jag har det för man inte kan så ont utan att det är nått farligt.
Sa iallafall snabbt hejdå till ocka och fort till badrummet för att spy. Jag har inte ont av att spy, visst det är inte det trevligaste jag gör men för mej är att spy oftast något positivt för det betyder att huvudvärken är på gång att släppa.  Fort tillbaka till sängen för att sova då jag hör någon gny i mitt öra

- Jävlar Ammy !!, hon måste ju ut och kissa, hur jag ska orka gå upp?  Vet inte hur jag orkade gå upp, aldrig har kvarteret varit så långt !! Hem kom jag iallfall och sov fram tills Precious kom hem. Precious är van vid dessa anfallen och är helt underbar när jag har ont, han låter mej sova, ger mej tabletter och dricka o framför allt han masserar mitt huvud!!!  Helt underbart... !!
Har sovit fram till klockan sju idag, det är helt borta i huvudet, men jag orkar vara uppe och sitta här, orkar inte äta något än, det får bli imorgon. Det var längesen jag hade så här ont, men jag har sovit dåligt och det kommer det som en brev på posten. Brist på sömn och mat, stress och avkoppling är dom vanligaste utlösande faktorer iallafall för mej. Himla töligt när man har vart ledig en helg t.ex och får huvudvärk på måndag. Det är typiskt för mej..

Så summan av kardemumman är att det blev inga grejing idag, disken och tvätten står kvar, dammråttorna får leva en dag till, Precious hade fyllt upp med att ta hand om mej när jag fråga- Yeah Right.. ;)

Lämnar er med bild på ampelkruka som ja har beställt från ellos.. längtar tills den kommer


Puss och hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0