Ny Vecka och Nya möjligheter

Stämmer nog får många men inte för mej, jag går nämligen på nätter från och med idag. 5 nätter av 7 denna veckan.

För mej står tiden still när jag jobbar nätter, inget blir städat, inget blir diskat, inget blir bortplockad. Jag orkar ingenting, är så trött, sådär förlamanade trött iallafall när jag vaknar, när jag sen kommer till jobbet då är jag pigg..  Till och med helt vanliga saker som t.ex att ta en dusch blir en uppgift som kräver vilning i soffan före och efter. Jag blir seg och grinig, nått så fruktansvärt sur, tål ingeting, får utbrott om minsta saker går emot mej.. Det är synd om Precious när jag går nätter.. !!!

Men jag tycker ända om att jobba nätter, det blir ett avbrott, nått annat än vårdplaneringar, ronder, in och utskrivningar, man ÄR bara på natten, det blir inte samma ansvar men ändå ansvar, konstigt det låter. De flesta människor sover ju på natten, det kanske inte alltid stämmer på gamla men prinicipen är ju ändå så. 
Mycket akuta saker kan ju hända på natten och då krävs ju att man ska vara klar i skallen och kunna handla, ironiskt med tanke på det är känt att man blir seg på natten. Men man skärper sig ifall jag när det händer nått, när nån blir dålig. 

Ett arbetskollega till mej tycker om att gå nätter för hon säger att hon går ner i vikt då. Antagligen för att man äter mindre, stämmer inte på mej, vikten står still, min dumma kropp tror säkert att det är svälttider eftersom jag äter ett mål mindre. Man kan inte få allt.. !!!

Ammy har kommit till oss nu, ammy är en liten sheltie som i vanliga fall bor hos mamma, men hon löper nu och då får hon bo här ett tag. Tror inte mamma vill ha valpar... Ammy är väldigt snäll hund som finner sig i allt så hon är inte nåttt besvärlig men det blir ändå en omställning för oss, särskild då Alfie och 'Wilma som funderar över vad det är för fluffigt monster som kommit hit.
Nu ska ja och Ammy ta oss en promenad i solen..
puss o hej




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0