Söndag

Va härligt det känns när man ÄNTLIGEN tar tag i saker.. precious o ja var ju på ikea för över 3 veckor sen o köpte massa hyllor till badrummet o rosa rummet. Nu idag,, ( ja vet, ja skäms lite) tog vi tag i saken och plockade in dom.. har rensat och grejat och dit kom dom.. är myckert nöjd med mej själv nu när jag har tagit i detta.
Tänk va olika syn man kan ha på ordet städning. För mej betyder att städa att man plockar undan, dammar, dammsuger m.m. För Precious innebär städning att plocka i ordning, om det t.ex ligger massa tidningar på bordet så lägger precious ihop tidningarna och kallar han det för att städa.. men jag slänger tidningarna, torkar av bordet och dammsuger mattan, då är det städat tycker jag. Ni kan förstå vad vi blir ovänner vi ska städa.. Finns inget som vi kan bli såå ovänner över detta ämnet. Rätt fjantigt egentligen, men så är det dää.. För jag tycker att jag har rätt o han tycker att han har rätt.. Som tur är när vi ryker ihop går det snabbt över.. lika fort som det kom..
Jaja, nu är övervåningen städad, tvätten är viken och ligger fint i garderoben och byrån. Sängen är renbäddad.. Va gött det är lägga sig när sängen är nybäddad.. Gröna rummet och rosa rummet är städat.. Härligt !!  

Vet inte om jag inbillar mej men jag känner mej tröttare idag när vi har fått sova en timme mindre. Kan ha göra med att jag härjar runt på övervåningen nästan hela dagen.. ;)
Har även hunnit med att göra påsk krukan te köket.. Den fick sina självklara plats i köksfönstret.
Den innehåller 3 mini påskliljor, massa beigegult trassel och mina egengjorda påskägg.. Den syns lite dåligt på bilden, får se om jag kan ta en närbild.. 
 Väntar på nu att mamma ska komma så ska vi ut och plocka påskris.. har köpt vita fjädrar i år.. Passar fint dä till skokartongen som är lila..


I kvällinga blir det soffmys o kanske om jag orkar och har lust kanske lite grejing med äggen.

Puss o hej


Kommentarer
Postat av: Tess

Åh vad fint det blir =) Vad duktig du är... du får nog komma över på kaffe och rädda upp mitt hus =D

2010-03-28 @ 18:17:59
URL: http://www.mellanskitochrosor.se
Postat av: Karro

Snyggt.. men är sugen på att se bäddning i sovrummet.. kram

2010-03-28 @ 19:46:20
Postat av: Maria

Va mysigt du verkar ha det i din skokartong Anna.. vill gärna se fler bilder på ditt hem.

2010-03-28 @ 19:47:24
Postat av: ocka

åå va snyggt de blev..:-)

2010-03-28 @ 20:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0