Vatten, vatten, vatten !!

Har kommit överens med mig själv att jag inte ska blogga eller facebooka om jobbet, förrutom hur jag jobbar och sådär. Men nu kan jag inte låta bli för inatt hände nått så konstigt. Vi hade inget vatten, inte vi, avdelningar över och under. Efter samtal med växeln fick jag reda på att det var någon läcka i karlstad kommun och ingen hade nått vatten. Va märkligt!! Nu gick det faktiskt bra som tur är det finns viss ersättningar för vatten och patienterna gick det ingen nöd med. Blev nog värre för dagpersonalen, människor vill ju tvätta av sig, borsta tänderna och greja som man gör på morgonen. O synd om arbetskamraterna som bor i karlstad som inte kunde duscha innan jobbet.. Tror jag aldrig varit så törstig eller kissnödig någon gång, helt psykologiskt förstås men det var ingen roligt känsla. Aldrig nånsin har jag vart så glad att jag bor i Säffle så jag får åka hem till vatten. Nån fördel måste man ha någon gång.

Nej nu får vara det nog med jobbprating, vaknade idag halv tre att det var väldigt varmt i sovrummet, solen ligger på hela förmiddagen, hade velat sova längre men jag gick upp och känner mej faktiskt inte så dö som jag brukar. Härligt men det får jag väll äta upp i natt.. suck...
Förresten vägde mej igår, hade faktiskt gått ner, så Ylva jag erkänner, du har rätt!! Man går faktiskt ner i vikt när vi jobbar nätter =)

Förresten, la in önskemå om nätter igår på jobbbet, det var och välja mellan pest eller kolera. Jobba på 1 åriga bröllopsdagen eller på midsommar.. Hmm.. efter snabbt samtal med precious  beslutade jag för att jobba på bröllopsdaghelgen och vara ledig förhoppningsvis midsommarhelgen och då gå på semester. För egentligen är det ju på midsommarafton vi gifte oss på.. Det känns förjävligt vilket som, vill helst vara ledig båda tillfällen men på heltidschema går det inte. Det är väll bara och stå ut... Vad tycker ni?, jobba bröllopsdaghelg eller midsommarhelg?




Nu tar jag med mej ammy på promenad i solen.. o sen hallning o jobb..
Puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0