Det spirar !!

 Ja det spirar och gror i skokartongen och nu är kameran är igång och nu ska det visas bilder på allt vi har grejat med dom senaste veckorna.


Här ä dom lila penséer som pryder framsidan, likadana sitter i blomlådan under köksfönstret.

Även i det varma rosa rummet hoppas jag att det börjar spira och gro snart. Har sått gulliga vita och blå blommor som förhoppningsvis kan planteras ut senare under våren.


Ett ställe det det absolut växer så det knakar är sandlådan. Där växer minipenséer och sommarblommorna börja komma upp.. o nej det är inte ogräs oavsett vad mamma säger.. hihi



Men det riktiga stora vi har pysslat med är ju rabatterna som har och ska grävas klart. En liten framför altanen och det stora på långsidan. Den lilla rabatten är en rosenrabatt och  i den växer det ( förhoppningsvis ) en rosa buskros som jag fått av ylva och två gräddvita rosenbuskar som jag fick av vicky och monica när jag tog min sköterskeexamen.. alltihopa inramat av hederlig v-bro sten.. Tack ocka och jimmy =)



Nu under eftermiddagen och kvällen ( ja ja vet, bedrövligt och gräva rabatter på fredag kväll ) har vi nästan grävt klart den stora rabatten..


En laddad Precious beredd att ta det första spadtaget..

Här ä innan



o efter.. ( bara en liten bit och gräva klart )


Lite skillnad eller hur? Så nu ska det planteras perenner under helgen.. bara det blir fint väder.
appropå helgen imorrn är det vårmarten.. hoppas på fint väder. ingen kul och gå på marten i regn.. Då tror jag inte att vi går ut, jo en snabb sväng kanske.
Fick min klänning och cardigan idag oxså, klänningen passade bra med båda tröjorna som jag hade beställlt var för stora (!).. så det blir bara att skicka tillbaka och få en mindre storlek. Ska inte ha en rosa cardigan till utan en svart, var finare och inga spetsleggings, det passade verkligen inte till. Det får bli vanliga svart och svarta skor med kilklack. Det blir bra tror jag..

Nej nu ska jag hallla mej i soffan, är trött efter all härjning idag..
Trevlig Helg till er alla

Puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0