Hej och hå

Ja så det känns allt nu, det har gått så fort denna veckan och så mycket som har hänt. Vet knappt vart jag ska börja.  Ska nog börja med vad som hände igår, nämligen det fruktade gastroskopin...
Var nervös hela dagen men kom blev inropade kl 13.50 och gick därifrån kl 14.00. !! Jättegullig personal som verkligen tog hand om en.. Men undersökningen visade ingenting bara lättare esofagit som doktorn trodde berodde på att jag har spytt så.. =( Det var ingen trevlig känsla när hela munnen var bedövad tur att det släppte fort. Efter detta hemska så åkte vi runt till några affärer och jag köpte lite nya grejer till baksidan, ny matta till altanen, nya solcellslampor och nya zinkhink som jag ska köpa en fjärilslavendel och plantera. Tack Ylva för detta tips =)


Titta va snyggt så ska jag oxså ha det..

Har jobbat idag, tycker ändå att det känns bättre och bättre med jobbet, visst det är jobbigt och det gör ont men jag tar igenom dagarna. Undra om doktorn ringer imorgon med tanke på att min sjukskriving går ut på söndag.
Efter jobbet åkte jag och ylva till plantagen och köpte perenner.. jag köpte vita och lila, ska plantera dom i den nya stora rabatten. Så helgen kommer att gå i grävandets tecken.. hoppas på fint väder bara. O på lördag är det vårmarten.

Såna här perenner köpte jag idag och så klart rosa.. Så fina..

Nu ska vi äta middag och inleda långhelgen med massa mys, det är lite väder till det oxså, murrigt och grått. ska tända lite ljus i vardagsrummet och bara njuta av att jag ä ledig t.om måndag..

Skickar en kram till min supergulliga arbetskamrat och greys lika freak.. Hoppas du mår bättre snart..

Puss o hej


Kommentarer
Postat av: jessica

uj vad du grejjar..... gött att det gick bra på undersökningen.

kram

2010-05-13 @ 19:43:28
Postat av: Vicki

Du skulle passat på o köpt Lavendeln på Plantagen, där fick jag en idag :) helt underbara ju....

2010-05-14 @ 18:38:32
Postat av: Anna

jag vet vicki, jag ångrar mej nått gruvligt... =(

2010-05-14 @ 20:38:48
Postat av: Vicki

Men de har allt här i stan oxå :)

2010-05-15 @ 15:06:55
Postat av: blommjenny! :-)

hej.. jag har åxå hållt på med en sån gård som du verkar ha! heeelt uppvuxen och överväxt.. men jag har troligen idag den vackraste gård man kan ha idag :-) kvinnan som huset byggdes till hade tydligen en väldig förkärlek till gården. å det kan man se! iallafall så ville jag ´bara säga att digitalisen.. fingerborgsblomman är inte en perenn.. den är 2 årig jag äälskar dom. har massor. för dom frösår sig heeelt sjukligt å sprider sig! men det får dom för mig. ville bara tipsa dig lite om du vill ha cen kvar och det är att ta frökapslarna å hjälpa till att sprida dom där du vill ha dom. annars ligger dom flesta kvar i sina "hålor" å går till spillo.. men dom är väldigt lätta att få sig att ta sig.. men hjälp dom annars hamnar det mest presis runt plantan å dom flesta dör och får inte plats.. känns sånnt slöseri på så fina blommor!! jag är själv spå inne på dom där blommorna nu så d va bara därför jag ville skriva..

2012-09-23 @ 08:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0