Ligga på soffan

o glo och ropa efter precious, ge me det och gör det.. ja så ser mitt liv ut under denna veckan.. och det är doktors order.. Nää inte så extremt.. men jag är sjukskriven veckan ut, får inte anstränga mej, får inte ha feber över 38.5  och inte bli gul annars det blir det raka vägen till avdelning 9.. Mådde väldigt bra under nästan hela veckan och nästan hela helgen, sen på lördag drog det igång med lite småfeber, trött och ont. På måndag ringde doktorn och vips så är sjukskrivningspapprena på gång i posten.. på torsdag är det dags för magnetkamera på lever och gallgångar, dom ska leta efter järninlagringar, gallgrus och maligniteter.. det kommer man aldrig ifrån fast jag har fått garantier att detta inte är någon malignitet men men..sen är det aktuellt med blodtappning och efter det ska jag vara som vanligt. Är inte det underligt att man får mindre ont av att tappa blod? Förstår inte riktigt det och jag kallar mej själv för syrra.. men det blir nått annat när man själv blir patient, en väldigt nyttigt erfarenhet att vara på andra sidan oxså, hoppas och tror att det kommer göra mej till en bättre syrra i längden.
Har ingen feber idag och mindre ont, fått ökad dos av smärtstillande, är bara jädrig torr i munnen.. biverkan av egazilen..

Nej inte mer sjukdomsprat nu.. Igår planterade vi perenner, eller jag pekade och mamma planterade. ;) Har äntligen fått min fjärilslavendel nu och den är fint planterad i zinkhinken, ska hitta några fina dekorationsstenar och lägga i hinken. Precious är nästan klar med blombänken, ska på några stag och färg. Ska visa när den blir klar.. Planterade även lavendlar igår, får hoppas att våra blir lika fina som dessa..

Nu är det medicin dags och sen halla sej. o hoppas på en dräglig eftermiddag..

Puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0