Nytt Dille

Mitt nya dille är skokartongens trädgård.. eller den lilla plätten på baksidan.  Vi håller ju fullt på att greja baksidan, både altanen som ska bli ett mysigt uterum och så klart trädgårn. Vi hann ju inte med så mycket grejing förra sommarn för bröllopet tog upp stora delen av tiden och sen regnet så klart.
Altanen rensades under helgen och idag var jag och mamma iväg till soptippen och slängde grejer. Det var inte så trevligt om man säger så, både äckliga sopor och äckliga göbber.. usch o fyy..

Sen har Precious varit redigt och sätt ihop dom nya utemöblerna så nu är första delen av uterummet klart möblerna är plats och nu ska det bara fyllas med massa mysiga lyktor, kuddar, plädar och blommor..



Köpte dessa mysiga små lyktor på plantagen, tänk till sommaren när vi får tända dom.. mysigt!!


Precious var så snäll och fixade en pallkrage som vi har nu planterats 10 jordgubbsplantor i, polka och korona heter sorterna. Sen ska det sås ruccola, ärtor och dill. Och appropå kryddor, granngården hade erbjudande på kryddor idag, så sagt och gjort drog med mej mamma dit och handlade och sådde i den urnan som jag köpte på profab i förra veckan. Är mycket nöjd över hur det blev och va gött det luktade. Hoppas att dom växer nu.. Det är inte säkert med tanke på mitt blomhandikapp..



Kryddorna!!!

Men nu är inte allt frid och fröjd i skokartongens trädgård, upptäckte i förra veckan att vi var grannar med två igelkottar, va gulligt och bra tänkte jag först för igelkottar äter ormar. Men nu idag har jag upptäckt att dess igelkottar antagligen eller dom måste vara folkilskna, dom följer efter mej och är överallt så jag skriker så det ekar i hela kvarteret. Skulle flytta på en jordpåse och vad låg där, en igelkott som visa tänderna. När jag och Monie skulle bära in krukorna så skulle igelkottarna med in på altanen, nej fy !!



Har inte bloggat på någon dag nu, har haft en väldigt tråkig helg med mycket ont, jobbigt när jag inte har och inte får ta någon spasmofen, dom nya medicinerna har inte hjälpt ett skit rent ut sagt. Så det blir väl nya kan jag tänka mej, ska ringa dom på torsdag. Imorrn väntas det jobbing, hoppas det går bra denna gången nu. Har försökt de senaste dagarna att vara upp och igång så mycket som möjligt. Det är himla skillnad på att gå hemma och greja några timmar och vara uppe på fötterna och igång i ca 8 timmar.  Ja håller tummarna för att jag ska orka och inte ha ont..

Några som njuter och har det bra nu i vårsolen är Alfie och Wilma, dom är ute på altanen nästan hela dagarna och jagar igelkottar och solar sej.


Nej, nu blir det duschen och Hollywood fruar..

Puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0