Lingonhjärta del I



Har ju fått för mej att jag ska göra ett hjärta i lingonris som ska pryda ytterdörren nu lagom till jul.
Så mamma o ja åkte ut för längesedan och plockade mossa och ris som sedan fick ligga på torkning.
Men projektet föll liksom i glömska, dom var så mycket som skulle grejas.. men under helgen fick jag äntligen tummen ur och skulle prova o göra detta hjärtat.. 
La allt material på köksbordet något jag absolut inte skulle ha gjort..
Det tog inte mer än två sekunder förrän mitt fina ris var attackerat av röda och svart-vita monster.
Jo'ra, både Alfie och Signe låg i riset och tuggade och lekte.. Så det blev inte så mycket till lingonhjärta, gjorde bara ramen i blåbärssris, så nu blir det att plocka nytt.. Suck..

Här ä bildbevis på massakern..


 











Har för övrigt haft en riktig jobbigt dygn med mycket ont och illamående. Pratade med mag-tarm idag, tyvärr inte min PAS utan något pucko.. men det slutade med iaf att min doktorn ringde upp och meddelade att han personligen pratat med doktorn på Sahlgrenska, så nu kommer dom att kalla ner mej denna veckan eller i början av nästa.. Vilket är en otroligt lättnad, äntligen händer det nått. .!!
Problemet är ju bara att vi ska ju te tyskland och hälsa på mathias om två helger.. hoppas jag inte är inlagd eller är dålig att åka.. det beror ju helt på hur sahlgrenska bedömer mej.. får vänta tills brevet kommer och se vad dä står.. jobbigt o vänta.. Hoppas dä kommer imorgon.. !!

Puss o hej


Kommentarer
Postat av: Ingrid Z

Hoppas du får hjälp med dina besvär i Göteborg.

Har du tre katter? De är så söta.Jag förstår att de hade roligt i riset. Jag är glad att jag har lilla Molly.Hon är ett sällskap när jag är ensam om dagarna o Jan är i Norge ibland.

Krya på dig. Kram Ingrid. <3

2010-11-15 @ 19:03:33
Postat av: Anna

Tack Ingrid ! japp, ja har tre katter, wilma, alfie och signe.. =)

2010-11-15 @ 21:14:25
Postat av: ylva

ÄNTLIGEN!får man säja,händer ngt.Hoppas de kallar dig snart till Gbg.

Kraaam!

2010-11-15 @ 22:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0