Quick !!



Det har varit några jobbiga dagar men jag mår bättre nu efter lite medicinändringar, doser har dubblats och lite så.. Doktorn ska ringa på måndag så får vi se vad han säger.
Ska iväg o klippa  och färga mej imorrn, det är första gången någonsin som jag längtar efter att det ska  bli måndag. !
Fick ett tips av min arbetskamrat Petra om quick knit, en ring som trär garn kring och drar över öglor så blir det stickat. Det tog några gånger och många utbrott men nu går det ganska bra faktiskt, har stickat klart mössan till Linn.. ä väldigt stolt över mej själv, jag som aldrig någonsin har kunnat sticka eller virka nått förrut...

Här ä iaf quick knit



o här ä den färdiga mössan !! Hoppas den passar nu bara




Ska ta med syster yster o gå till hobbyaffärn imorrn o kanske ev köpa en större ram o mera garn. Det ska ju stickas halsduk till Precious o en mössa till Felicia... !!

Var inne på jobbet ilördags o la schema, va tvungen ändå in till karlstad o hämta ut recept, tabletterna fanns inte hemma här, åmål eller grums, töööligt !!
Passade på, eller dä ä fel ord men tvingande mej själv in på ikea, en ny byrå behövdes inhandlades, den som vi hade i hallen har gått sönder. Så den blev inhandlat en gråbrun 3 lådors Hemnes... Inte en vit, frångick mitt älskade shabby men det passar inte riktig in med shabby i hallen. Har aprikos i på väggarna.. Men det ä lantlig stil iaf bara inte i vitt.
Så här blev det iaf, är väldig nöjd



o den nya spegeln



Närbild på hjärtasken, tycker den ä så underbar, är på jakt efter en väggklocka i samma stil, hojta till om ni har sett en sådan nånstans. Har för mej att bouleward o profab av alla ställen hade en sån i våras




Puss o hej


Kommentarer
Postat av: Sofia - Mamma till Vera

Haha, vad fiffigt med quick knit. Kanske tom jag skulle lyckas med som inte är ett dugg händig!? Gå in på alvashus.se Klockor/ Engelska klockor..där finns nog den typen du söker:)OCH en massa annan fin lantlig inredning! kram

2010-10-04 @ 08:32:00
URL: http://sofiaemilssons.blogg.se/
Postat av: Valentina

Tjo! Jag har den klockan, såå fin! som du säger, fanns på Boulevard men jag köpte min på Tradera för ett fyndigt pris ;) kram

2010-10-04 @ 20:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0