Ny vecka


Ja då va dä ny vecka igen, helgen bara sprang iväg typiskt ! När man jobbar går tiden aldrig lika fort.
Hade en riktig slappisdag igår men grejade faktiskt lite, kände att jag var tvungen och rensa lite på framsidan, såg ut som ett bombnedslag, gamla blommor o krukor överallt. Men nu ä dom bortrensade och det är höstfint på framsidan nu.
Köpte ju massa ljung o prydnadskål på marten som nu får bo i zinkhinkar och ännu mera ljung får bo i lådan utanför köksfönstret.




Köksfönstret, nu fattas bara grannris mellan ljungen !




Är så kär i vit ljung !




Här ä dom nyplanterade zinkhinkar, blev inte riktig lika fint som jag hade tänkt mej =(
Skulle ha haft en till hink, två blev lite fjuttigt.




Gjorde även ett fynd i helgen på mitt älskade erikshjälpen, en stor glasskål med räfflad yta för ynka 8 kronor, de ä ju så billigt som man nästan skäms. Har ställt den i köket och tänker använda den som fruktskål.




Har annars en mastig jobbvecka framför mej med jobbing 6 dagar av sju. De ä väldigt gött att medicinerna börjar trappas ner och blodtrycket ä på väg upp. Tänker belöna mej själv med  ett besök hos frisssan imorgon, ska klippa mej o fixa till ögonbrynen igen.
Så jag hoppas på en bra vecka och önskar alla er desamma !!

Puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0