Vår



Är i stort behov av ljus och energi för tillfället och knappast får man någon hjälp av vädret iaf..
Vill ha ljus, värme o sol, våren med andra ord.. o eftersom det inte vill komma till mej så får jag ta in dä till mej.. eller försöka iaf.
Det enklaste o (billigaste) att få in ljus o vårkänslor är tulipaner tycker jag , o vita så klart ;)
och sen gör det inte saken bättre att jag har en ny kärlek i mitt liv. En 2,5 l gräddvit kanna från ib laursen, och det var kärlek vid första ögonkastet. Den är perfekt till mina tulipaner och en liten spetsrosett o en sliten hängare kring gör det bara ännu bättre.
Visst är den helt underbar och köpt på ediths så klart =)





Pärlhyacinter är en annan stor vårfavorit och idag hittade jag äntligen små.
Dom har blivit nerbäddad i en gammal spetsgardin i ett erikshjälpen fynd som Precious hjälpte mej att måla vit..
o självklart ä litet spets pricken över i:et..



men nu har ja ett litet problem, var exakt jag ska ställa den, vi bor ju minimalt och det börjar bli ont om utrymme.. köket ä fyllt o i hallen ska vi börja greja i nu. Så vardagsrummet får det bli men vart ??

Antingen på tvbänken



eller på vardagsrummet



Vad tycker ni?, ja lutar åt vardagsrumsbordet..

Medans ja funderar blir det sedvanligt fredagsmys med lets dance o chips..
Imorrn ska det börjas grejas med hallen o ett besök till erikshjälpen..

KRAM


Kommentarer
Postat av: Sofia - Mamma till Vera

Va kreativa ni är där i skokartongen, ska bli så spännande att se hallens resultat;)) Håller med om att pärlhyacinterna skall stå kvar på vardagsrumsbordet, de kom mer till sin rätt där än vid tv´n! Ha en fortsatt mysig helg, kram!

2011-02-26 @ 16:57:10
URL: http://sofiaemilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0