Grejing



Då var det dagen efter idag, så kul hade vi igår. Nästan lika kul som när vi var i kristinehamn. Somnade rejält trött igår fylld av massa intryck och inspiration. =)
Så idag eftersom jag mår bra idag så har jag grejat med alla sakerna, vill gärna ha ordning och reda, särskilt dessa dagarna. Det har diskats och tvättas, målats och skrubbats. Saker har burits fram och tillbaka och tillbaka igen. Lite av charmen tycker jag.
Det tog lite flyttning av saker innan jag blev nöjd med rosformens placering.
Älskar verkligen detta mönstret



Köpte ju ett kors tror det va ifrån butiken Stuket, letade länge efter en plats till den, va enormt svårplacerad men jag tror det blir bra i hjärtformen från Esters.



Kors och madonnor tycker jag lätt kan bli väldigt allvarliga och tunga delar i inredningen och för mej ä det viktigt och mjuka upp det. I detta fallet ä rosetten i sidenband perfekt.

Kan ju inte låta bli att köpa virkade dukar på second hand, ä galen i det och jag tycker att det allt nästan blir bättre med en vit virkad duk.
Denna gången blev det en längre  smalare variant som passade fönstret i trappavsatsen i längd.





Zinkbaljan längst till höger köpte jag för 5 kr på loppisen hos Esters.. Nu hoppas jag att plättarna i luften inte blir offer för blomhandikappet. Har ett par såna nu som det blir att vattna för våran del.
Nått som inte passar med levande blommor är den lilla lådan som köptes på erikshjälpen. Den har precious så snällt målat vit åt mej lixsom korgen.



och jag började måla resväskan men precious tröttnade och tog över ;)



Den kommer bli så bra, längtar tills den ä klar !

Tror ni inte att jag hunnit med att plantera oxså, handlade några kryssantemum för några dagar sen och nu var dom tvungen att komma i jorden, o den nya kockum skålen blev bra.
Bredvid står nya vita astrar i zinkhinkar, köpte för 10 kr (!!!) på Ö&B
Va tvungen att göra om och rensa, hade haft blommor ifrån ivåras som nu inte var fina :(



Oj, den blev ett långt inlägg, har hunnit mycket idag..
Har lite kvar att göra inför morgondagen :D

Det kanske kommer bli dåligt bloggande under helgen, vi får se vad som händer
Hoppas ni alla får en trevlig helg.

KRAMAR


Kommentarer
Postat av: Valentine

Vad fina grejerna blir i vitt! Jag ska börja med mitt imorgon. Och vad fin väskan blir!!! Spraymålar du alla dina grejer? Ha det så gött i Gbg! kram

2011-07-14 @ 21:38:28
Postat av: Anna

tack gumman o du i åland =) Nej, precious har penselmålat med v-slip som grundfärg o v-mil som färdigfärg. Färgtyperna kommer ifrån colorama och är snickerifärg. kram

2011-07-14 @ 21:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0