Måndag



Jaha, måndag igen och nu ska jag egentligen ha gått på semester om jag hade jobbat.
Men nu är det som det är :/
Måndag här i skokartongen betyder att oftast behövs nya blommor i vasen på köksbordet. Eftersom vi inte har varit hemma på eftermiddagen så följde jag med mamma ut och plockade.
Och det va inte det lättaste, det blev iaf en bukett som får duga =)



Hundkex, lupiner, smörblomma, klöver m.m. =)
Vardagslyx delux !!



Igår när precious hade sin högtidsstund ( metallica spelade ju igår på tv:n ) så grejade jag med månbordet.
Det behöver fortfarande en omgång till med färg, såg när jag ställde de på plats att det såg blåaktigt ut.
Men det får duga så länge !



En ny knopp ska jag gå till Jessica o köpa imorrn o kanske en möbeltext  =)

Ljushuset, den vita kronan och kupan som stod på det andra  lilla bordet har nu fått ny plats  





För att göra alldeles perfekt behövs några virkade dukar, hoppas på att hitta några fina på erikshjälpen på onsdag.
Eftersom kupan flyttades till månbordet så behövdes nått annat på det andra vita bordet, så hjärtfatet i zink från esters café tyckte jag blev gulligt





Nu ä det bara o vattna o hålla tummarna för att både plättar i luften o murgrönen inte blir två nya offer för blomhandikappet..
Någon som inte kommer bli ett nytt offer ä plastblomman från ikea som fått ny plats i  krukan som jag köpte på lev vackert affärn. Där stod ju ljushuset förrut men den nymålade krukan fyller ut platsen fint !



Precious hade ju en semesterdag och då passade vi på att åka till Ö&B för tråkhandling som jag kallar't för.
Tvättmedel, sköljmedel, sprayer, plastpåsar o andra nödvändigt men som ä väldigt tråkigt och lägga pengar på.
Men ja va tvungen o gå in skoaffärn o klädaffärn som låg bredvid o hittade  en pippiklänning o ja blev så kär..
Va tvungen o ha den, o roligaste va att storleken 42 passade =)



Det stora hjärtat kom på posten idag, en tradera vinst från different design som jag är så glad i.
Får leta plats åt den imorrn. !!

Nu väntar projekt runway för mej, har ni några förslag/tips om månbordet så kommentera gärna :D

KRAMAR


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hejsan! Kul att du kikade in i min blogg och gav en kommentar :) Ja, jag tror faktiskt att det lutar åt att måla pallarna vita. Funderade på att klä in dom, men vill ändå inte dölja att det är lastpallar.



Fint månbord. Perfekt med sådanna, tar inte så stor plats men ändå så fina och smidiga!



Kram

2011-07-04 @ 20:59:54
URL: http://jeennyyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0