Shabbytur



Då var det dags igen, för ytterligare en shabbytur.
Denna turen gick återigen till Årjäng med omnejd och med på turen var jag, mamma och mormor =)

Började våran tur på Jolins home som hade bakgårdsloppis, väldigt roligt att komma dit igen och det finns ju så mycket fint. Upptäckte helt andra grejer denna gång än när jag var där förra gången.
En lykta och tavla fick följa med hem.
Mormor som är som hon är var ju tvungen att fika innan vi kunde gå vidare =)

Världens finaste o bästa Mormor <3



Sen fortsatte vi våran tur men det va inte lika roligt för dom affärern som jag gillade sist va stängda idag, tråkigt.
Samtidigt verkade himlen öppna upp sej och regnet öste ner så de blev att gå tillbaka till bilen och åka hem trodde ja..
Efter en kortare stopp på en klädesaffär så trodde ja att vi skulle åka hem men mamma åkte åt andra hållet, vi hade pratat om att åka till norska gränsen på jakt efter loppisar.

Det slutade med iaf att vi hamnade här, så längt ifrån loppisar man kan komma ;)



Jag älskar ju att gå i affärer så jag klagade inte.. men ack så besviken jag blev..
Inga roliga affärer, dyrt och nej.. Hellre Bergvik..
Det bästa med besöket var lunchen på Burger King



Hittade dock en vit korglykta som får räknas som dagens fynd.



Efter Töckfors ville mamma åka vidare och vi hamnde en bit in i Norge innan vi vände om, klockan hade blivit så mycket så alla loppisar hade stängt, förrutom en hemskt som vi inte ska prata om.. fruktansvärt ställe som jag aldrig mer vill sätta min fot på..

Här ä iaf dagens skatter ! =)



Ängeln ska självklart bli vit ;)

Vi hade en jätte trevlig tur men samtidigt kom det dåliga samvetet naggandes när vi åkte förbi massa flaggor på halvstång och man blir medveten om att mindre än 10 mil därifrån har nästan 100 människor mist livet p.ga nån galning, fruktansvärt..
Så ikväll kommer ett ljus lysa här i Skokartongen för att hedra dom som förlorat livet, deras anhöriga och dom skadade i tragedin i Norge.
Krama era närmaste lite hårdare idag, det kommer jag iaf att göra..

Stora kramar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0