Terrinen


Idag ä en bättre dag, sovit bättre, har mindre ont och är därför på ett mycket bättre o piggare humör än igår =)
Nu har jag fått för mej att jag ska ha en vit stol i sovrummet med kanske en fin möbeltext på och en omgjord dyna.
Så första stället på min jakt blev Nysäters Hem och Antik där dom hade många fina stolar men tyvärr inte i min prisklass. Men jag nosade rätt på ljuvliga glas som tydligen var ifrån sekelskiftet och dom va i min prisklass, 10 kr styck =)



Har liten idé om att dom skulle bli ljuslyktor, vi får se..
På deras loppis hittade jag oxså en stor vi urna, exakt samma som jag har i fönstret i vardagsrummet, de va tydligen sne och därför nermärkt med halva priset.
Snedheten såg inte jag iaf och snälla Jessica har precis varit här med en murgröna, så nu ä det tre urnor i fönstret.. =)





Facebook ä väldigt bra på många olika vis, där fick jag reda på av min skönsjungande tyvärr f.d arbetskamrat Eva att karotten i själva verket ä en soppterrin utan lock.. o efter lite googlande så har jag nu förstått att hon har rätt. =)
Inte konstigt att jag aldrig hittat en om jag letat efter fel sak ;)

Hittade fina kryssantemum på Ediths idag som passade perfekt i terrinen.



Terrinen tycker jag ä så charmig på alla sätt o vis, även fast det ä " trasig "



Den har en given plats på köksbordet på en virkad duk såklart :D





Nu uppstår det ett problem, vart ska det the love of my life stå ?
Den stora vita kannan? Måste ha den framme för jag fullkomligt älskar den och det gör mej glad varje gång jag ser den ?
Mitt i allt röra blir att leta plats, å vad jag önskar att jag bodde i herrgård ibland !



Önskar er iaf rar bloggläsare en bra fredagkväll och en mysig helg !

KRAMAR =)


Kommentarer
Postat av: Spessartin

Har nyligen hittat till din blogg! Kul att läsa och kul att få inspiration!

2011-07-08 @ 21:50:27
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0