Grejing


När en inbiten shabbyian inte kan flytta om mera hjärtan, spetsdukar, ljuslyktor, vitmålade möbler, CARPE DIEM skyltar och när alla rum är dekorerade så finns det bara ett utrymme kvar.
Nämligen trappan eller rättare sagt trappavsatsen.
Och till min stora glädje blev jag med två stora vita urnor igår som är helt ljuvliga och perfekta att ha mitt olivträd och eukalyptus blad.
Efter många om och med, mms till både Kristineham och Säffle blev resultatet så här



När jag höll på att greja hit och dit så la jag två ljus i zinkkrukan som olivträdet stod i förrut..
och fick då en snilleblixt, att det skulle vara gulligt och ha massa ljus där i..
Spetsen kring krukan ä ju en självklarhet ;)



Vad tycker ni?, alla kommenterar /förslag om ändring mottas med glädje !

Tulpaner som stod där förrut fick flytta upp till trappavsatsen



Har även hunnit med en sväng på stan med mamma, medan hon gick och grejade med sitt så gick jag till saker och ting och hittade en helt underbar kupa !!
Ä kär i den =)





Fick en kommentar för ett tag sedan av någon som frågade hur orkar du greja ??
Svaret är rätt klyschigt, pinsamt men ärligt.. ja måste greja fixa o dona, det blir som en stund där va ont det gör inte är det första jag tänker på. Det hjälper mej och hantera smärtan, visst det gör ont men det jag håller på med är så kul så att det gör ont är värt det.. svårt o förklara men så är det. !

Det sista jag hann med att ordna va gardinerna på altanen. Jag köpte dom på erikshjälpen i lördags för ynka 20 kronor. Såg framför mej hur gardinerna skulle fladdra i sommarvärmen och ge lite skugga..
Till min besvikelse såg jag en lapp från hemtex på dom, hade varit roligare om dom hade varit gamla faktiskt..
men men här ä dom





Silverbrickor o två små krukor är morgondagens projekt =)
Hoppas ni rara bloggläsare får en trevlig midsommar

Stor KRAM <3


Kommentarer
Postat av: Lisa - tecknar

åh vad mysig ditt hem verkar!

2011-06-23 @ 20:04:11
URL: http://lisbom.blogg.se/
Postat av: Lisa - tecknar

Tack! :)

2011-06-23 @ 20:31:10
URL: http://lisbom.blogg.se/
Postat av: Mamma till Willie

Tack så mycket!! fint hem du har :)

2011-06-23 @ 20:50:34
URL: http://aekander.blogg.se/
Postat av: Elins blogg - Vackra ord av kärlek.

jag med, synd att vi inte hann göra egen det är j ugodast :)



rösta gärna mig idag igen fina du :)

Gör mig glad genom att rösta på mig här :) Det tar ungefär en sekund!



Man kan rösta en gång om dagen i fototävlingen :)



RÖSTADE DU IGÅR? RÖSTA GÄRNA IDAG IGEN SÅ ÄR JAG DIG EVIGT TACKSAM <3



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=171



Rösta gärna på min klänning också! Perfekt till alla partyt i höst och till nästa års student!



http://www.nelly.com/se/designyourdress/?obj=lRbt7ff4ZoKjdd9yojDz7X3CbxTOQq5z8Ti5wBvLq4sHWq60P9yK#Gallery



Tack!

2011-06-23 @ 20:59:41
URL: http://eeeelins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0