Midsommar



Då var det midsommar idag och våran andra bröllopsdag =)
Hoppas på en mysig dag.. har egentligen inga traditioner för midsommar, vi har vart lite här o där dom senare åren. Den enda tradition jag har dock är att jag vill ha mini prästkragar med midsommarstången.
Jätteful men den ska stå på bordet varje midsommar =)



För lilla Signe ä midsommarstången nått nytt och spännande, får se hur längen den får vara kvar i krukan ;)

I år ska vi till mamma o äta lunch, hon och precious äter nog lax medan jag får äta köttbullar.. mumms för mamma-mat.
På kvällen ä det tänkt att vi ska grilla, vet inte riktigt vart bara..Vi får se !

Igår hade jag en kanondag och massa energi, hade en del grejer från erikshjälpen som behövde komma på plats. Bla tre silverbrickor som nu fått sin plats på hyllan i köket mellan mina biblar.. Mina älskade shabbyböcker







Det roligaste fyndet jag hittade i onsdag var ett avlångt fat med tillhörande två krukor, vita med perfekt slitage.. superfina, o billiga 18 kronor !!!
Hittade två små plastväxter på saker och ting som passade väldigt bra.
Funderade länge vart jag skulle ha dom men det fick bli i köket under different design hjärtena, dom har ungefär samma typ av slitna ytor.





Den gråa ljuslyktan fick jag av Ylva när jag var inlagd första gången på nian. Tycker det är fint med zink som bryter av det vita.

Nu ska jag fira midsommar och hoppas på en bra dag.
Desamma önskar jag er alla.
Glad midsommar från alla oss i Skokartongen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0