Shabby dag



Ja varnar redan nu, detta kommer bli ett långt inlägg fullt i bilder ;)
När jag vaknade imorse efter en bedrövlig natt med ont så kände jag idag vill jag göra nått roligt !!
O det som kom till tanke var så klart Esters Café =)
Så jag ringde o väckte lillasyster o hoppade in i duschen sen åkte vi iväg =)
Innan esters hoppade vi in till textilcompaniet och köpte en vit vaxduk till det lilla bordet på altanen.
Vaxduken hade skimrade blommor i sej så den va inte hel vitt..
försökte ta kort men det syndes extremt dåligt .. Mer om vaxduken kommer sen!



Väll hos Esters tog vi oss fika innan vi började kolla




Massa roligt följde med hem som vanligt !!



Jag hade fullt upp o kolla som synes på detta hemska kort ;)



Nästa stopp på shabbyturen var Nysäters hem och antik
och dom hade så mycket fint, mycket som inte var riktigt i min prisklass men roligt och kolla på.
Kul att dom hade blandat antika grejer med nutida saker från dommo till exempel.
Blev så kär i dom gamla spetsarna och lakana.
Men det som verkligen fick mitt hjärta att slå dubbla slag var ett månbord som stod på loppisen.
Perfekt i storlek för våran lilla skokartongen och ett bra pris.
Fundera länge och väl men det följde allt med hem och jag blev så lycklig =)
Till nysäters hem och antik kommer jag flera gånger !!

Här ä allt som följde med hem från shabbyturen



Visst ä bordet ljuvligt, tänk de vitmålat och nån fin möbeltext.. !!!!


Men dagens riktiga fynd förrutom bordet ä dessa



Vita ljuvliga stolsfodral med volanger !
Brorerade med samma monogram som kuddarna i soffan men inte samma som hissgardinen tyvärr =(



Nu tillbaka till vaxduken som äntligen skulle bytas ut, har retat mej så otroligt mycket på den dära hemska blå vaxduken, så här såg den ut



Och nu med den nya vita fina vaxduken



Jag köpte en meter och bordet var mindre än vad jag trodde så jag fick lite över, så bänken fick en ny duk medans den andra ä i tvätten



o det räckte ävet till det stora bordet



Är ju svag för lager på lager



Ja det blev en supermysig dag som väger upp det onda i maget..fjantigt men sant.
Nu ska jag njuta av mina fynd..=)
Förresten, kan berätta att mitt tålamod har skördat ännu ett offer. Var och petade på bladen som gick sönder... alla utom ett.. =(
Så det blir till att gjuta om.. men det får bli en annan dag och hoppas på att jag har en snäll o givmild Moster Ingalill ;)

KRAMAR


Kommentarer
Postat av: Moster

Du är så välkommen att hämta mera blad.

2011-06-27 @ 20:20:00
Postat av: Isabelle

Åh så mycket fint! :)

2011-06-27 @ 21:05:58
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Postat av: Natalia

wow, superfint verkligen. Särskilt det stora bordet med lager på lager!

2011-06-27 @ 21:25:34
URL: http://sprinkles.blogg.se/
Postat av: vicki

Sånt bord vill ja ha!!! Va gav du fört?

Postat av: Anna

Gav 400 kr =)

2011-06-28 @ 20:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0