Kök



Har ägnat den timmen som jag får anstränga mej att städa nedervåningen, som sagt, har ju inte orkat plocka iordning på några dagar och det hopar sej snabbt..
Men jag tycker att när köket är rent, städat och snyggt så känns hela huset mera iordning, vet inte varför men jag tycker så.
Köket ä oxså en av dom få rummen här i skokartongen där inte vitt är den dominerande färgen.. köket är nog den rum som ä minst shabby faktiskt med dessa aprikosa tapeter o  kakel.. älskar tapeterna men är inte riktigt galen i kaklet och dom bruna lådorna. Har försökt ge köket lite lantlig touch med mycket rosor, ljus och blommiga textiler.

Så här ser vårat kök ut iaf

Köksbordet, här sitter vi faktiskt inte ofta om sanningen ska fram




Köksfönstret med ljus gardiner som släpper i mycket efterlängtat ljus



Kaklet valdes av dom förra husägarna och inte mitt första val kanske.. till vänster om köksfläkten skulle jag vilja ha två hyllor.. tänk va mysigt med en gammal våg och fina burkar.. försöker övertala precious som inte är så pigg på att borra i kaklet..



Här ä min favoritdel i köket, här samlas alla min favoritsaker, ä stöllig i rosmönstrat, tycker dä ä så gulligt





Emaljskylten köpte jag idag på Gunillas Interior i Åmål =)



Joo, det kommer nog en tid då köket blir målat vitt men tills dess tänker jag njuta av mina rosor, ljuskoppar o aprikosa tapeter, shabby eller ej ;)

Förresten, tror att jag ä den enda som behöver rolla min duk på köksbordet.. tack vare dessa monstrena =)



KRAM <3


Kommentarer
Postat av: Herta

Men det är ju vår Findus som sitter där på bordet. Fast han finns inte kvar hos oss men var så fin.

2011-03-25 @ 21:35:41
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Anna

" våran findus " heter Wilma och är världens finaste =)

2011-03-25 @ 21:44:09
Postat av: Carro

Vilken mysigt kök du har Anna kram

2011-03-25 @ 23:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0