Esters !!



Jag utfärdar en varning, detta kommer bli ett lååångt inlägg !!
Har haft en helt fantastiskt dag idag med min kära Ylva. Va gjorde jag utan denna underbara människa !! DEt ä frågan ? =)
Halv elva kom den röda golfen och hämtade mej o vi begav oss till Esters Cafe i Långserud, där de va pelargoner dag idag..

Här ä Ylva bland alla blommor



Mårbacka o äggskals pelargon följde med hem och efter blommorna hade avverkats var det dags o kolla på alla shabby saker.. att jag inte blev knäpp, såå mycket fint o en hel del följde allt med oxså.. Det får jag visa er i ett senare inlägg..
Här står jag som en fura i denna helt ljuvliga trädgårdsbod =)



o så fikade vi förstås, blåbärspaj o kaffe



Vi kom ve elva och åkte hem närmare vid ett tiden och jag vill inte åka hem, jag kunde ha gått där hela dagen..
älskar verkligen esters cafe !!
När vi väll kom hem till säffle fortsatte blomhandling med en tur till pomonadalen där jag köpte en vit klematis, ylva oxså, en murgröna o några minipenséer till en kruka jag köpte på esters..
o vad ligger nära pomonadalen om inte okq8 där dom har världens goaste mjukglass o där blev såklart ett stopp.. o två vita pelargoner följde med hem förrut glassen..

Här ä vi, dom två donnorna =)



o efter mellanmålet åkte vi hem till Ylva där hon grävde upp lite perenner till mej.. mycket uppskattat !



o sen hem där jag var tvungen o vila lite men sen tvingade jag monie o kevin o följa med o köpa jord, får ju inte lyfta o hjälpa mej plantera allt.. Så nu ä framsidan ännu finare och äntligen har ljungen o granriset försvunnit ur fönsterlådan..

Här ä framsidan nu





Här ä krukan jag köpte, planterade mini penseér, vita så klart ;)



o blomlådan, inte världens roligaste men den duger, bättre än inget



o ännu mer blommor



Men det som verkligen blev mest nöjd med är planteringen i zinkhinken..
Där står nu två mårbacka pelargoner o en murgröna o en liten fågel !!





Ja, detta blev ett långt inlägg men jag ville verkligen visa vad roligt jag haft det idag !
Nu ska jag sätta mej i solen idag stund..

KRAMAR


Kommentarer
Postat av: ylva

Vilken rolig dag vi hade!!Pointsen gick åt skogen denna dag!

Kram

2011-05-10 @ 21:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0