Höga fat



Godkväll alla !!!

Efter kodbyten hit o dit, utbrott x flera så jag äntligen fått svar på varfö mellanrummen försvinner och det har min webbläsare att göra.. Enligt bloggdesign.se så ä det en bugg i Google Chrome ( som jag använder ) och några andra webbläsare som gör att radbrytningen inte görs o mellanrummen försvinner. Lösningen på detta ä väldigt krånglig o innebär att man måste in i själv HTML koden o göra radbrytningen sjäv..
Nej, det var för krångligt för mej så jag bytte helt enkelt tillbaka Explorer som min webbläsare
Problemet löst och jag får tillbaka min härliga mellanrum, det blir så mycket lättare att läsa och gör inläggen mera luftiga =)

Men nu till något roligare, hittade idag äntligen tiden, lusten o orken att greja med mina erikshjälpen fynd ifrån onsdags,
Här ligger dom på tork hela bunten :D




Som ni ser ä det ljusstakar, en vas o massa glas som jag har tänkt att klistra ihop med superlim och göra massa höga fat.
Är så glad över jag hittade bilden som Vassviken hade på sitt höga fat, för dom ä så fina, användbara, billiga och lätta att göra och variera.

Tyvärr så måste dom stå o torka tills minst imorrn innan jag får börja greja med dom



Alla fem faten är olika, olika fötter och olika glas. Två stycken har gamla trä ljusstakar som fötter, en vit hög vas och två är porslins ljusstakar.
Blev så nöjd med silverbrickan på månbordet så jag gjorde en till, resten ä gamla tallrikar i glas i olika storlekar o former




Men den stora glas tallriken ä ändå min favorit, mönstret på tallriken är så fint =)
Så det höga fatet kommer jag nog använda som kakfat




Så nu ä det bara att vara tålmodig och vänta tills imorrn =)
Imorrn ä det Påskafton och eftersom det bara ä vi och mamma hemma så kommer hon hit och äter imorrn eftermiddag. Efter det ska vi till Precious mamma som fyller år..
O Påskaftons kväll ska vi spendera i vbro tillsammans med kusiner, gudbarn, mostrar och mormor
TREVLIGT !
Är väldigt sugen på att åka till Vassviken imorrn förmiddag istället för påskdagen :D

Hoppas ni har alla haft och får en glad o mysig Långfredag <3


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vilken fin blogg du har ღ

Kul att jag hittade hit....vill passa på att önska dig en riktigt GLAD PÅSK ღ

Kram

2012-04-06 @ 21:13:02
URL: http://mimzzan.blogg.se/
Postat av: Regina

Wow vilka fina fat du har gjort!!! Jag kan se dem fyllda med massor av olika läckerheter)



Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!

Kram,

Regina

2012-04-06 @ 22:40:24
URL: http://vitthusmedsvartaknutar.blogspot.com
Postat av: Ekenäsliv

Så fina vännen!

Njut vidare av påsken=) Här råder oxå aprilväder, men då blir det nog en fin fin sommar tror jag:)

Kram Anna

2012-04-07 @ 19:55:26
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0