Penséer


Hej alla !!!!

Det verkar inte bättre än bloggtorkan är över =)
HÄRLIGT !!!

Idag har det varit fullt upp, mamma och jag har varit på erikshjälpen och röda korsets second hand och sen hämtade vi mormor och åkte till Åmål och deras vårmarknad som var idag..

Hittade väldigt roliga saker, bl.a två blåvita kockum fat.. jag ä ju galen i kockum.. Dom ska jag plantera i nu till sommaren, hittade oxå en stor 4 l glasburk och en gammal bibel som dom delade ut på erikshjälpen =)



Tänkte hålla i massa grus i glasburken och sätta in en extra långt stort blockljus ifrån IKEA =)
Dagens roligaste fynd hittade jag på röda korsets second hand affär..
Hade sett i deras skyltfönster en sån ljuskrona sirlig som kommer ifrån IKEA, jag har en sån över matsalsbordet och nu var jag på jakt efter en att ha ute på altanen nu till sommaren



Dom har tydligen utgått på IKEA och därför blev jag xtraglad när jag hittade en och till det mycket roliga priset av 50 kr =)
Tycker den ljuskronan är så fin och det är lätt att förändra den, har nu massa spetsband i den över matsalsbordet och till jul brukar jag har röda band..
Kommer bli så mysig till sommaren och sitta ute på altanen på kvällen och mysa, grilla och tända ljuskronan..



Brukar alltid köpa en ampel med penséer och mera penséer på Åmåls vårmarknad och samma blev det iår, fast dom hade inte så mycket blommor iår och hittade ingen små violer som jag ville ha..
Men jag köpte 4 ljusblåa och 3 vita som jag planterade i dom stora krukorna som vi köpte på Ö&B för några veckor sen...
Sen blev det värre, det börjar bli trångt på framsidan och jag fick flytta runt några krukor som vanligt men det blev riktigt bra :D





Passade på att plantera i lådorna på symaskinsbordet och den blomman som blev över fick stå i en kockum hink på stolen



Spetsgardinen ifrån IKEA kom till användning även här, den passade perfekt att gömma innerkrukorna med



Blev dock inte helt nöjd med dom stora krukorna med penséer, det blev lite tråkigt så när jag var ute och gick med mamma och hundarna så plockade jag med mej några videpinnar, satte ner i krukan och knöt ihop dom så det blev som en bur över blommorna..



Blev så nöjd att jag ska göra samma sak med den mindre krukan och självklart blev en spetsrosett pricken över i.et ;)



Oj, detta blev en långt inlägg, hoppas ni mäktade med =)
Ikväll blir det vanligt lördagsmys och imorrn ska vi iväg och fira mormor !

Nu ska jag ta mej en tur runt till favoriter här i Blogglandia,
Lämna gärna en kommentar efter dej, då blir jag så glad !
Hoppas ni får en mysig lördagkväll
<3


Kommentarer
Postat av: Mariel

de där var ju riktigt fint!

2012-04-21 @ 18:23:38
URL: http://mixifamily.com
Postat av: Lizas Lantliv

Hej vännen!



Så fint du har på framsdan!

Blev supergulligt med blommorna i lådorna!



Trevlig kväll!



Kramar Liza

2012-04-21 @ 21:27:54
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: Ekenäsliv

Så fint du har gjort det!! Gillade det där med videkvistarna som du har gjirt, blev kanon=)

Hoppas du hade en fin lördagskväll!

Kram Anna

2012-04-22 @ 10:36:01
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Spessartin

Penséer är härligt. Jag har köpt 24 stycken, som jag inte ens planterat ännu. Tiden och orken räcker inte alltid till.



Du verkar handla mycket på Erikshjälpen och annan second hand. Hur har du plats med allt? =)

2012-04-22 @ 12:14:06
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0