Skärtorsdag

Hej alla !!!
Oj va mycket respons jag har fått för mina naglar, så kul !  Jag tackar ödmjukast för alla goa kommentarer, det värmer något oerhört ska ni veta och gör bloggeriet så mycket roligare =)
Särskilt dom dagarna när livet inte alltid ä på topp och tillvaron känns mörk så gör en kommentar så mycket :D
Får betala idag för trevligheterna igår, kroppen känns öm och tung o mina planer för dagen har gått lite i kras.. Men jag intalar mej själv att jag har hela påsk på mej att greja o stå i..
Det blev en annorlunda Påsk i år på många olika vis, mamma jobbar och syskonen är med sina flick o pojkvänner..
Så Precious o ja får mysa och umgås med varandra och det behöver vi verkligen..
Nu vidare till dagens bloggeri, idag tänkte jag blogga om och visa blommor, närmare bestämt Rosor..
Ni som har hängt med här ett tag är väll bekanta med min förkärlek till blommor och rosor.. Tycker att levande växter och blommor förgyller o förhöjer hela inredningen, dom ä en viktig komponent i MIN inredningstil o smak.. Det ä inte mycket som inte blir finare av en bukett med blommor..
Mitt blomhandikapp gör ju att vi inte kan ha några levande växter förrutom några väll utvalda som .tex hjärtan på tråd och garderobsblommor.. Men blommor ä en annan femma och jag älskar att göra arrangemang och buketter.. Det ä ett intresse som växt sej större under det senaste året och ju mer arrangemang jag gör så växer självförtroendet och jag tänker
Jag kan ju faktiskt göra fint =)
Har fortfarande problem med en negativ självbild som gör att jag ofta tänker att jag kan inte gör det fint eller göra det till det lilla extra... Men ju mer jag grejar så bryts det självbilden sakta ner.. Det ä en kamp och den pågår varje dag.. Oj va ärligt och seriöst det blev, det va ju inte riktigt min tanke men men..
Tillbaka till blommorna,  har gått runt här i Skokartongen o letat bevis och jag hittade faktiskt några buketter..
Den första står på matsalsbordet och den visade jag igår...
Det ä en gul o härlig bukett med tulpaner som jag fick i från mina härliga arbetskamrater..
Till min stora lycka så har LIDL denna vecka ett riktigt bra pris på 10 pack rosor och flera antal packen följde med mej hem igår och några av dom står i den stora vita kannan på köksbordet
Kannan kommer ifrån Ib Laursen och jag fullkomligt älskar den o det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg den..
Härliga toner av rosa och rött som förgyller hela köket !!!
I trappavsatsen finns nästa bukett men det ä inga rosor inte
Utan vita krispiga, fräscha tulpaner, inte äkta men det gör absolut ingenting :D
En trappa upp, på månbordet finns den sista buketten, även denna rosor, fast vita och röda
Älskar dom vita rosorna tillsammans med vasen i fattigmanssilver
Det ä fint med något som sticker ut bland allt det vita, i detta fall blir det dom röda rosorna
Så håller ni med att färska blommor ä en effektivt, billigt och roligt sätt att variera sin inredning med..
Jag älskar dom :D
Nu ska jag ut i köket och baka, det blir morotskaka med dubbelfrosting, citronsockerkaka o mjölkchoklad mousse.. Det ska ju bli snöstorm här imorrn så det gäller att bunkra upp ;)
Så besöket till Vassviken som kommer bli påskens höjdpunkt för mej får vänta till påskdagen. :/
Får ni tid över i Påsk så besök gärna Skokartongens egna facebook sida som har fått den nya tidslinjen, gillar inte den =(
Men om ni gillar sidan så har ni gjort bloggerskan  själv mycket glad :D
Här hittar ni sidan !!!!
Hoppas ni alla får en mysig o Glad Påsk !!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra - en liten del av mig

Gillar verkligen din blogg, det enda jag kan klaga på är att eftersom det är så liten text liksom flyter den ihop, då du inte har många mellanrum mellan raderna. Blir jobbigt att läsa! :/



Annars, världens mysigaste blogg! :)

2012-04-05 @ 22:36:08
URL: http://husetvidsjon.webblogg.se/
Postat av: Sandra - en liten del av mig

Hej igen!

Jag skulle kunna tänka mig att det är något i kodmallarna som gör det isåfall.. Frågan är vad.. :D haha, är inte så jätteduktig på det här med bloggdesign. Men om du kopierar all text i både stil&kodmallarna, sen återställer dem och sen klistrar in allt igen o sparar kanske det rättar till sig? Värt att prova. :)



Ha en trevlig påsk! :) Kram Sandra

2012-04-06 @ 11:31:27
URL: http://husetvidsjon.webblogg.se/
Postat av: Tjugofemte December ♡

Åh vilken fin lampa (lampskärm i tyg) VAR har du köpt den?

Kram Carola ت

2012-04-06 @ 13:00:20
URL: http://decemberme.blogg.se/
Postat av: Lizas Lantliv

Åh så fint du gjort med alla blommor, superhärligt!



Önskar dig en fin helg & GLAD PÅSK!!



Kramar Liza

2012-04-06 @ 23:14:28
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0