Söndag



Hej alla !!!

Idag ä det söndag och allt här går på sparlåga..
Anita och Per har precis varit här för födelsedagsfika för Precious, gjorde en kladdkaka igår som vi bjöd på tillsammans med citron och rörsocker marinerade jordgubbar och grädde.. .

Innan dom passade jag på att greja med mina höga fat som äntligen har torkat och få bort alla påsksaker och då blev det plats över för annat :D 
 Fast det tog länge och väl innan jag fick till det någorlunda, hade ingen inspiration, blommor eller några roliga saker heller..
Men det blev ett nytt högt fat på tvbänken



Är helt kär i mönstret på denna tallriken =)



Ännu en gång blev det en mix av mina favoriter, spets, slitet, vitt, dom virkade dukarna och en blomma !






När jag plockade bort påskriset och resten av påsksakerna så blev det en tomrum där på byrån och i den lilla kupan...
Så det löste jag med att kupan får stå i centrum på en silverbricka såklart =)



Funderade länge och väl på vad jag skulle sätta i kupan, provade flera hjärta men inget funkade eller bra..
Så av ren frustration så slängde jag in en ros som jag gjöt förra året och det blev halleljua riktigt bra =)
Den passade in i det mera gråa temat som ä i den lilla delen av rummet



Spets och pärlor får förgylla även den lilla kupan :D



Det blev två nya arrangemang och det ä skönt med något nytt ändå fast det tog sin lilla tid.. =)
Imorrn måste jag ringa till nageltjejen för min pekfinger nagel har ramlat av.. Skulle öppna bildörren och kände något konstigt i nageln och borta var den =(
Så nu måste hon bygga en ny =(
Hoppas jag får komma till henne helst imorrn men under veckan iaf..
Nu ska jag o syster yster se på Gok och få våran veckliga dos med mode =)
Hoppas ni alla har och får en fortsatt mysig söndag !

Lämna gärna ett spår efter dej, då blir jag så glad :D
<3


Kommentarer
Postat av: hobbykällaren

Va fina fat du gjort, vilken kul idé. Kul att hitta nya användningsområde för saker. Fika med kladdkaka lät smaskens....Ha en bra dag. Kramar från oss.

2012-04-16 @ 12:47:08
URL: http://www.hobbykallaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0