Esters Café

Godkväll alla =)
 
Jag har haft en bra jobbiga veckor och dagar med mycket ont och illamående. Har mest velat ligga i sängen och inte gå upp.. Känns inte roligt med nått eller någon..
Men jag måste tvinga mej att göra saker och prata med folk.. Vill inte gå tillbaka till dom jobbiga månaderna i vintras när jag var som deppigaste =(
 
Samma sak gällde idag, förra veckan när jag hade min lilla invigning för det nya vardagsrummet kom det fram att min Kusin Vicki tilllika inbiten shabbian som jag aldrig har varit på besök på Esters Café i Långeserud..
VAAAAAAA !!!
Skrek jag rakt ut, detta kunde jag inte förstå för Esters Café ä en av mina absoluta favoritplatser och vi gjorde upp att vi skulle åka idag..
 
Och imorse när jag vaknade så skrek hela mej att jag skulle ringa och avboka..
Men jag ångrade mej och åkte och tur var det väl..
En hel förmiddag med mysig fika och shabby chic var precis vad jag behövde, så kul =)
 
Efter en tur på Loppisen och inne i huset så blev det fika !
Moster Monica, Kusin Vicki och hennes Ellen plus Mormor var med på dagens tur !
 
 
Sockerkaka med hallon och grädde plus kaffe tog jag !
MUMMA :D
 
 
 
Efter fika blev det en tur till Nysäters och detta mysiga ställe !!
 
 
Här ä mormor och company i  fullt fart på deras loppisavd =)
 
 
Det följde med massa roliga saker hem, tre små lyktor i fattigmanssilver, har tre likadana men vill ha flera på månbordet, två stora glaslyktor och en stor vit ljuvliga kakburk =)
 
 
Fick även fina fina servetter av goa Lotta på Esters.. Dom passade perfekt i den nya servetthållaren som jag fyndade på IKEA i förra veckan, tycker den ä såå söööt !
 
 
 
När jag kom hem så möttes jag av denna syn och alla köksgrejer ståendes på köksbordet ;)
 
 
Vi ska måla om det fula brun beiga kaklet i köket och det ska bli vitt och rent !
LJUVLIGT !
Att slipa bänkskivorna och vaxa dom nya med grå pigmenterat hårdvax står oxå på projektlistan liksom mina lantliga hyllor i köket.. Som jag har längtat och liksom dom vita sofforna har detta varit ett övertalnings projekt men äntligen ska vi borra i kakelfogarna och sätta upp vita  öppna lantliga hyllplan.
Dom ska har jag tänkt inhandla nästa vecka på IKEA när jag ändå ä i Karlstad hos smärtis =)
Nu börjar det mullra och åska här, bäst och dra ut kablarna !
Hoppas ni andra oxå har haft en toppendag
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0