Medtronic

Godkväll  =)
 

Fick ett väldigt efterlängtat samtal i eftermiddags ifrån koordinatorn på smärtis som berättade att dom hade fått en återbud och hade därför en tid åt mej 3 september ! 
 
Då ska jag in till operation och operar in den lilla apparat in i ryggen 
 
 
Det ä en liten elektrod som kommer läggas in i ryggen eller närmare sagt i spinal kanalen och sen kommer det en slang ur ryggen som kan kopplas till en apparat och då bildar dom en TENS apparat fast istället för elektroderna ä på skinnet så kommer min vara inne i kroppen och spänningen blir då mer högintensiv.. 
Tanken ä elektroden ska störa smärtsignalerna och när dom störs så uppfattar jag mindre smärta.. 
Så ä tanken iaf men varken jag eller smärtdoktorn tror att detta kommer lyckas.. 
Men dom måste prova detta först för nästa steg ä mera invasivt och mera riskabelt.. o nästa steg blir då att operera in en läkemedelspump... 
Samma sak som vid en ryggmärgsbedövning, samma som vid kejsarsnitt eller förlossning men istället kommer miin pump innehålla ett läkemedel som heter Catapressan och lindrar nervsmärta.. 
Hej o håå, det ä mycket kontroller och skötsel när man får en sån pump och därför måste dom prova elektroden först.. 
Så det ä bara att hoppas att elektroden funkar och jag är så glad att jag slipper vänta ändå till slutet i oktober..
 
 
Så imorrn ska jag iväg till smärtis, träffa psykologen och ta lite prover inför 3 september och efter sjukhus besök tänkte jag ta med mamma tilll Bergvik.. 
Måste hitta en ny och fin outfit till lördag och handla golv till köket på IKEA. =)
Sen när vi kommer hem eftermiddag så kan vi äntligen plocka iordning i köket igen för då förhoppningsvis har bänkskivorna torkat och så då kanske dom första bilderna kommer !
 
Hoppas ni oxå har haft en bra start på veckan 
<3

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas det kommer hjälpa dig Anna! Tycker synd om dig att du ska behöva ha så ont som du skriver att du har. Lycka till och jag håller tummarna för dig! Kram

2012-08-06 @ 20:39:10
URL: http://lindalis.se
Postat av: Jennys gömma

Vad spännande det låter, hoppas det kommer funka! Kramar från mig!

2012-08-06 @ 21:14:15
URL: http://jennysgomma.blogspot.com
Postat av: evelina

Åh jag känner en som har en sådan inopererad och är så nöjd. Hoppas det hjälper dig också. Kul att titta in här efter sommaren. Jag har visst en massa inlägg att läsa. :) Hoppas allt är bra med dig!

2012-08-07 @ 19:07:17
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0