Murgröna

Godkväll alla !!
 

Har haft en väldigt jobbig vecka hittills men har försökt förgylla tillvaron med att i måndags var jag hos goa Emma och gjorde om naglarna...=)
Sånt gör mycket när tillvaron känns mörk och jobbig....
Men det var inte detta som jag skulle blogga om utan nämligen min hat kärlek till murgröna.. 
 
Jag som många andra kan  jag tro har mer än en gång köpt en murgrönsplanta på IKEA
och jag har haft ihjäl nästan allihop.. Dom två som överlevt ( än så länge ) står i köket och på en hörnet av tvbänken.
Det lustiga med murgröna är att man kan vattna den på måndag natt och då ä det grön och fin men när man vaknar igen på tisdag så ser bladen ut som te.. 
 
Men jag tänker inte ge mej, nu har jag köpt ytterligare en murgröna igen men jag har en ny strategi ;)
Ny plats, plast och dränering i krukan så den inte dör av för mycket vatten och såklart vattna..
Vi får se hur länge denna överlever ;)
 
 
Den nya Murgrönan får stå på tvbänken för därför står den andra och den lever och frodas ;)
Den får samsas med ljslyktor och ljushus och lampan..
 
 
När vi va på Bergvik hittade jag hjärta på tråd och då blev jag så glad för den växten har jag letat efter hemma i affären men inte hittat..
Det ä en blomma som jag faktiskt lyckats hålla liv i och inte bara hålla liv, dom 3 jag har, har faktiskt växt sej och blivit riktigt långa och frodiga.. =)
Hjärtanen fick plats i ett loppat cocktail glas och sen upp på en av hyllplanen i köket.. 
 
 
Glasburkarna i två olika storlekarna som jag fyndade inne på Ica Maxi lyckades komma med på bild =)
 
 
Nu väntar soffan och tvn för mej och försöka få i mej lite mat !
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0