Rosmarin

Godkväll alla !!!
Fel fick jag och många andra som gissade på den nya prinsessans namn. Ja men Estelle ä väll ändå ganska gulligt när man väll har sagt det flera gånger :D
Appropå mindre gulligt så fick jag tag i min handläggare på FK som inte kunde förstå ett viss formulär inte skickats ut mej.. Efter ca 15 minuters käbblande fram och tillbaka så slutade ändå samtalet med att formuläret ska ligga i min brevlåda på måndag. Men ingen ursäkt.. Blir så arg !!!!!
Har därför idag försökt lugna mina nerver med att färga håret och sedan slinga i röda slingor.. Håret blev bra men det blev inga röda slingor.. Det verkar vara så det mesta går i mitt liv numera, inte urdåligt men inte heller bra..
Igår när jag på Lidl och frossade i blommor så följde även detta med..
Rosmarin på stam i Terracotta kruka.. !!
Jättegullig och blommar gör det oxå, har aldrig sett rosmarin blomma.. Tydligen kan göra te av blommorna som ska vara utresande..
Men den terrakotta krukan gillade jag inte och fick då för mej att efter ha blivit inspirerad av äntligen hemma.. att jag skulle  tejpa en bit av spetsgardin på krukan, spraymåla och sen skulle krukan ha ett spetsmönster på sej..
Det började bra men när jag tog av spetsen så var det inte så kul..
Det blev inte alls som jag hade tänkt mej, vet inte om spetsen var för tjock eller jag hade för lite färg.. Men några skarpa linjer blev det inte...
Inte urdåligt men heller inte bra.. Funderar på om jag ska spraymåla den hela vit istället.. Den får torka över natten så bestämmer jag mej imorrn !
Nått som är kul att besöksantalet håller i sej. men ni är lite väll blyga tycker jag, lämna gärna ett spår efter er så ja kan besöka er om ni har någon blogg eller hemsida. Det blir så mycket roligare med respons tycker jag.
I mars nu firar Skokartongen 2 år, förrutom släkt och vänner så undrar jag nu om det är någon som varit med och läst ifrån början ??
Vore så kul om veta om det är så =)
Nu ska jag ta en tur hos resten av er i Blogglandia och sen väntat nya numret av Drömhem och Trädgård på mej
Hoppas ni alla får en mysig fredagkväll !!!! <3

Kommentarer
Postat av: Stina

Så fint träd. Det skulle jag också vilja ha.:-) Kram Stina

2012-02-24 @ 19:25:00
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Lizas Lantliv

Vilken fin, rosmarin är en favoritkrydda!

Tråkigt med strulandet idag, bara hoppas det blir en bättre dag för dig imorgon!



Trevlig kväll!



Kramar Liza

2012-02-24 @ 19:30:20
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: Jennys gömma

Vad gullig du är! :) Vill önska dig en bra fredag också! Ibland får man trösta sig med en ny blomma eller dylikt. Hoppas det löser sig med handläggaren. kram Jenny

2012-02-24 @ 20:19:04
URL: http://jennysgomma.blogspot.com
Postat av: Vita Hemligheter

Jag hade målat krukan helvit:)

Usch jag är så dålig på att lämna spår efter mig...men kikar ofta in hos dig, det är så spännande å se vad du hittat på och shoppat!

Kram på dig vännen!

Emma

2012-02-24 @ 20:25:24
URL: http://vitahemligheter.blogspot.com/
Postat av: Limpalinn

Hmm, vad konstigt att det blev sådär. jag brukar köra så nämligen, senast idag sprayade jag några burkar med spetsduk så det blev mönster, finns bilder i bloggen :D hmmm.. du kanske tog i lite för mycket med färgen? Annars kan jag tipsa dig om att köra med spetsdukar som är i typ plast, då "läcker" det inte igenom någon färg genom tyget som det annars kan göra om man har lite väl mycket färg!

2012-02-24 @ 22:00:17
URL: http://limpalinn.spotlife.se
Postat av: evelina

Oj kan man köpa sådant på Lidl. =) Jag är rätt ny. Men älskar dina söta inlägg och dina pyssel. Så roligt att följa. Jag gillar också namnet Estelle.

2012-02-27 @ 23:02:24
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0