Världens fulaste lampa

Godkväll alla
Här ä den som utlovad, världens fulaste lampa ifall om du frågar mej.. Tror mej många håller med ;)
Men det var lampfoten som jag drogs till och tror den kommer bli väldigt fin med vitmålad fot och en ny lampskärm..
Har fått för mej att jag ska sy en lampkjol och nästan hela eftermiddagen och kvällen så har jag skrikit, gormat och förbannat alla så kallade enkla beskrivningar på hur man syr en lampkjol !!
Mamma skrämde jag precis hem nu då jag fick ett utbrott när hon tjugonde gången höll på att måtta skärmen med tygbiten som jag har klippt ut.. Det spelar ju ingen roll eftersom den ändå ska rynkas... och precious pep i väg till källarn.. åh jag är så arg att det riktigt kokar in mej !!!!
Så nu erkänner jag mej besegrad och tänker ta nya imorrn eller på tisdag. Ska ju på smärthanterings kurs imorrn eftermiddag.
Tyget till lampkjolen köpte jag på IKEA, det är ett vanligt tjockare vitt bomullstyg, tänkte köpa några meter spets o band innan jag åker imorrn.
Så nu ska jag försöka andas och tänka på annat ;)

Kommentarer
Postat av: Mia

Hihi man kan bli tokig när det inte fungerar.

Men den kommer nog bli kanonfin när det är klart.

Kram Mia

2012-02-26 @ 19:42:46
URL: http://linnebo.blogspot.com
Postat av: Marie

Det är nästintill omöjligt att sy en lampskärm så att det ser proffsigt ut. Om man inte är proffs vid symaskin förstås :)



Måste den se så traditionell ut? jag såg på ellos hemsida att dom sålde lampskärmar enbart i tyg! Menar inte att du ska köpa, utan sy sådana själv. du får ju iof ha lampställning under, men det har du ju om du river bort det fula tyget som sitter på nu.



Sen måttar du ut diametern på det bredaste stället längst ner på lampskärmen. Tar sedan mått på hur hög skärmen är och lägg till typ 5 cm. Nu har du en "fyrkant" tyg som du lägger ena långsidan mot den andra och syr ihop. Nu har du en "tunnel"...



Trä tunneln över lampskärmen så att den döljer ställningen längst ner mot lampfoten och resterande tyg knyter du om ett band om, så det blir som en "tofs" Voila du har en ny lampskärm ;)



Lycka till nu och som sagt, detta var bara ett tips. Försöker lägga in länken direkt till sidan på ellos så ser du vad jag menar.



Om den inte syns så sök bara på lampskärmar på deras sida ellos.se



http://www.ellos.se/dv/1-Hem-Belysning-Lampskarmar/Jotex/_/N-h2iZ1z13a76?Nr=294335



2012-02-26 @ 19:48:52
Postat av: Nettan

Blir lite full i skratt när jag läser sånt.....men det är inte lika kul när man sitter där själv och ska försöka sig på nåt som funkar mindre bra.....:)

Men du fixar säkert till nåt fint så pysslig som du verkar vara!

Kram/Nettan

2012-02-26 @ 20:29:45
Postat av: Becka

Tittade in på din blogg och inser att du har väldig härlig smak på inredning! du verkar vara en riktig idé fylld tjej och ser det vackra i det fula och med lite färg så har det blivit en vacker lampa ^^

2012-02-26 @ 21:02:28
URL: http://swenton.wordpress.com
Postat av: Ekenäsliv

Ha ha, ja den var verkligen FUL!! Men kommer definitivt at bli jättefin! Jag har sytt ett antal lampkjolar.

Jag har då: Klippt till en lång bit tyg, sytt ihop det som en cylinder. Sytt på en spets nertill, sytt en kanal upptill och trätt i ett band och knutit ihop. Sen var det klart.

Det fixar du.

Men sov nu på saken, imorgon kommer det gå kanonbra!



Ps: Tyckte krukan blev kanonfin!



Kraaaaam Anna

2012-02-26 @ 22:43:08
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0