Grönska

Hej alla !!!
 
Efter en bedrövlig kväll igår mår jag mycket bättre idag och har varit med mamma ute på stan en sväng.
Vi åkte förbi erikshjälpen med där fanns det inget som lockade med.. tråkigt nog :/
Sen åkte vi vidare till Silvenska villan för då skulle goa Linda vara med och sälja sina fina saker i betong så jag så gärna ville ha =)
Men när vi kom till silvenska villan var det alldeles tomt och va besviken jag blev =(
Hade verkligen sett framemot och handla hennes fina saker... Men förhoppningsvis kommer det flera gånger =)
 
Mamma o ja gick vidare på torge och gick in til det nyöppnade butiken spargrisen tro jag det hette och där hittade så fina vita lyktor.. Perfekta storleken och färgen, vita så klart ;)
och till ett riktigt bra pris, 20 kr för den stora och 10 för dom små så jag slog till och köpte tre stycken
visst ä dom fina =)
 
 
Tänkte hänga upp dom i olika längder kring burem, tror det kommer bli så fint !!
 
 
Trots det tråkiga vädret och brist på sol och värme så växer det så det knackar i våra pallkragar, vi har så mycket bladspenat att jag får dela ut dom till släkt och vänner =)
Dom stora bladen är blomkål och spenat är till vänster !
 
 
I pallkragen bredvid blommor ärtorna och morötter växer liksom lök och mera spenat =)
Känner väldigt duktigt och stolt över att jag har fått det att växa i år :D
 
 
Även på alten växer blommorna och jag är så nöjd med den sidan av altanen.. Mycket blommor, vitt, lantligt och slitet.. o så klart en färgklick mha våran goa röda Herr Alfie som stortrivs bland alla blommor :D
 
 
Tråkigt nog har min kamera gått sönder så alla bilder ä tagna med mobilen så kvaliten ä inte den bästa men det ä bättre än inget !
Nu ska jag, precious och mamma åka iväg till Bella rosa och äta middag..
Det ska bli väldigt mysigt =)
Hoppas ni alla får en mysig lördag !!
<3

Kommentarer
Postat av: Stina

Du har det verkligen mysigt du gumman. Kram

2012-06-30 @ 20:44:29
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Ekenäsliv

Tack för din fina komentar, det värmer!! Nu efter ett par timmar i brassestolen, lite grillat och bubbel så känns allt bättre:)
Oj, vad det växer hos dig! Jag har inte orkat ta itu med att så saker i år, har några fröpåsar som det aldrig händ något med.. Vi har för mycket annat och det är nog bäst att ta en sak i taget helt enkelt.
Ha en skön kväll!
Kram Anna

2012-06-30 @ 21:20:50
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Lizas Lantliv

Hej vännen!

Jag har fullt upp här hemma med allt så det är därför jag inte riktigt hinner runt o kommentera så ofta, men jag kikar in o läser då o då ändå!

Så fint du har o som det växer, kul!
Jättesöta lyktor du hittat o lille A är såå fin!

Ha det bra!

Kramar Liza

2012-07-01 @ 16:03:50
URL: http://lizaslantliv.blogspot.se/
Postat av: Jennys gömma

Söta lyktor du hittat! Härligt med egenodlat, skulle också vilja så mera framöver om tiden räcker till lite bättre. Ha en bra vecka, kram Jenny

2012-07-02 @ 21:07:48
URL: http://jennysgomma.blogspot.com
Postat av: Karin

Halloj!

Ville bara tacka för en supergullig blogg, full av inspiration!

Kram Karin

2012-07-03 @ 17:13:26
URL: http://anglajord.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0