Hemma igen



Hej alla !!!

Hjälp, vilken vecka jag har haft, kom hem ifrån sjukhuset igår efter legat på avd MAVA i nästan 5 dagar..
Efter undersökningen i örebro i förra tisdagen så fick jag en pankreatit, alltså en bukspottelkörtelinflammation..
Orkade inte äta på nästan en vecka och när jag väl fick ner något så kräktes jag upp det någon timmar efter..
Så MAVA fick jag näringsdropp och fasta, fick nästan 6l dropp i tisdags för jag hade svårt att hålla upp blodtrycket.. =(
Men nu mår jag sakta men säkert bättre dag för dag, det ä fortfarande jobbigt att äta.. ä inte hungrig, blir mätt fort och nja det smakar liksom inte.. Men jag ä hemma och va underbart det va att komma hem, få duscha, föna håret och ha på sej sina egna kläder, ligga i sin egna säng utan att någon kommer och lyser en i ansiktet med en ficklampa mitt i natten...

Idag har jag dock så mycket bättre att jag har orkat greja lite här,  planterat, vattnat, gallrat och flyttat ut en blombord.. Bilder på det kommer imorrn ;)

Följde med mamma och handlade på förmiddagen och blev då mycket glad över att min ica affär hade ljusrosa rosor för halva priset och mörkt rosa nejlikor.. Så dom fick följa med hem och pryder nu vårat köksbord =)






Ute på altanen står det oxå en vas med blommor fast dessa kommer inte ifrån en ica butik ifrån en promenad som ja, mamma och hundarna tog nu på kvällen =)



Blev väldigt glad när jag kollade in bloggen när jag på sjukhuset och såg att jag fått 4 nya följare via bloglovin,
så himla kul särskilt eftersom bloggen verkligen varit nerprioriterad och det mesta har handlat om mina ute planteringar ;)
Så välkomna alla nya o gamla läsare förresten, lämna gärna en kommentar efter er då blir jag så glad =)
Nu väntar mamma mat på mej
Önskar er alla goa läsare en fortsatt mysig fredagkväll o helg
<3


Kommentarer
Postat av: Lizas Lantliv

Men fy va du får gå igenom...

Skönt att höra att du är hemma o är piggare iallafall!

Superfin bukett med blommor, blir sugen på o shoppa rosor jag med!



Ha det bra!



Stor kram Liza

2012-06-08 @ 20:55:56
URL: http://lizaslantliv.blogspot.se/
Postat av: Om Ett Hus

Vad vackra rosorna och nejlikorna var! Jag älskar också rosa rosor! :)



/Susanné

2012-06-08 @ 21:34:22
URL: http://ometthus.blogg.se/
Postat av: Linda

Roligt att läsa att du kommit hem igen!

2012-06-09 @ 22:41:29
URL: http://liilah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0