Blommor

Hej alla !!!
Blev så inspirerad av två reportage i Drömhem och Trädgård och Drömträdgård där dom visade olika arrangemang av vårblommor.. Har bloggat tidigare om att jag tycker det ä lite tidigt med blommorna men nu kunde jag inte låta bli..
Köpte penséer, murgröna, påskliljor, pärlhyacinter och en stor rosmarin på torget igår.. Så iväntan på att symaskinsbordet kommer ut, ( det är för tungt för mej att bära.. Så Precious får ta hjälp av nån annan.. )
Har gjort ett nytt arrangemang i kockum fat som består av penséer, påskliilja och en murgröna
Va tvungen att blinga det lite med några påskägg =)
Tänkte ta med mej mamma ut i skogen och leta efter mossa att dölja jorden med.. Det blev mycket finare då tycker jag..
På andra stolen har jag ett annat arrangemang i oxå en kockum fat där det är en murgröna, ljung och En.. Hade inte hjärta att ta bort  enen och murgrönan så det blev att plantera dit pärlhyacinterna och några ägg som vi gjorde igår =)
Det ligger oxå ett litet hjärta i fatet som vi gjöt i somras =)
Igår hängde jag oxå upp den stora vita lyktan som jag ropade in på auktionen i veckan så den hälsade alla påskpysslare välkomna igår =)..
Då var det bara rosmarin kvar som jag ställde i en zinkkruka som jag köpte igår för mitt presentkort.. Tyckte kanten på krukan var så fin
Får se om den får stå kvar i krukan eller om jag sätter den i annat uppkommande arrangemang.. Torghandlar berätta för mej igår att Rosmarin klara neråt fem minusgrader och är perfekt att ha i vårarrangemang.. Hade ingen aniing om det den va så tåligt..
Ikväll hoppas jag kunna visa er bilder på hur månbordet blev där uppe i hallen och imorrn hur framsidan blev när symaskinsbordet kommer ut =)
Spännande !!!

Hoppas ni får en fortsatt mysig lördag <3

Kommentarer
Postat av: Linda

Så mysigt du gjort! Och vilken söt katt!

2012-03-17 @ 23:06:59
URL: http://liilah.blogg.se/
Postat av: Sandra - en liten del av mig

Vilken mysig blogg du har! Kommer definitivt kika in igen! :)

2012-03-18 @ 18:19:29
URL: http://iamstarstruck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0