Fredag

Hej alla igen !!
Då var vi hemma igen efter en litet tripp till karlstad som inte alls blev som jag hade tänkt mej..
Tänk va lustig det är, när saker går fel så är det inte bara en sak..
DEtta med försäkringskassan har gjort mej så lessen och ännu mer ledsen blev jag när ja kollade på internet bank och insåg att jag bara skulle få sjukpenning för 1 en vecka..
Snabbt var jag på telefon till kundservice och frågade vad som har hänt..
Där hänvisade mej dom till min handläggare som jag ringde upp och vet ni vad jag fick för svar..
- Jag har begärt in komplitteringar ifrån din läkare så han får förklara mera exakt hur din smärta påverkar din arbetsförmåga !
Att jag inte dog när han sa detta för senast igår så satt jag ansikte mot ansikte mot denna så kallade människan och inte ett ord han sa om detta då.. Då var allt bra och han ville då höra min version sa han och att det jag säger till läkarn det skriver han på intyget, det gick inte att förstå..
Jag blev så arg för det finns så många andra sätt han kunde ha hanterat detta, han har haft mitt läkarintyg i över en månad, det har bara krävts en samtal där han kunde ha förklarat detta och sagt att min sjukpenning kommer att bli fördröjd.. o då hade jag haft tiden att ringa till min löneassistent och tagit ut några semesterdagar så har jag fått lite mer pengar i väntan på att min doktor gör komplettering eller så kude ja ha ringt till magtarm och kunnat påskynda honom..
Åh jag är så arg och lessen, vilken jävla feg idiot !!!!!!!!!!!!!
Inte nog man att man ä sjuk och dålig, nu ska jag behöva vara orolig och må dåligt över att jag inte får/har några pengar..
Som tur är har jag lite sparat och sen får jag låna av Precious men ändå.. !!!
Detta var droppen som fick bägaren att rinna över, min gräns ä snart nådd och jag ä helt färdig, tom, trött och så lessen. Gråt hela vägen hem ifrån Karlstad.. =(
Måste flika in för alla nya att mitt bloggeri brukar inte vara så negativt men detta ä min ventil och allt här i Skokartongen ä inte fint och gulligt.. !!
Hittade dock lite roliga kläder innan jag fick detta beskedet.  Bla. världens goaste randiga tröja ifrån Gina Tricot, (har en röd sedan innan) och ett par kornblå byxor från Kappahl som jag letade efter i hela Karlstad men det slutade med att dom fanns här hemma hela tiden =)
Får försöka och pigga upp mej själv lite, det ä ju faktiskt fredag och vi har helgen framför oss.. Så ikväll blir det att ta fram värmefilten och tända alla 40 värmeljusen..
Så brukar det se ut när vi har mys =)
o det ä tänt på månbordet så klart =)
Och om det ä xtra mysigt så tänds även dom 3 stora vita lyktorna
Har visat dom lyktorna flera gånger men dom är mina absoluta favoriter liksom dessa små vaserna som köpte på loppis i somras för 1 kr styck !
Har inga direkta planer för helgen, hoppas på fint och soligt väder för vi behöver greja lite ute på våran plätt och så har jag massa sticklingar som behöver planteras om..
Så jag säger samma sak igen, jag bryter ihop och kommer igen och jag tar kvällen på mej..
Ska muntra upp mej själv nu med att surfa runt hos er andra här i Blogglandia =)
Hoppas ni alla får en mysig fredagkväll, det ska vi förska ha <3

Kommentarer
Postat av: Linda

Så mysigt du har det! Håller alla tummar och tår för dig att det kommer att ordna sig! Kram

2012-03-23 @ 18:31:34
URL: http://liilah.blogg.se/
Postat av: Loppisliv

Hoppas det ordnar sig, du ska se att det blir bättre snart. Ha nu en trevlig helg trots allt strul sista tiden! Kraaam Paula

2012-03-23 @ 18:37:48
URL: http://loppisliv.blogspot.com
Postat av: Stina

Men fy så ledsamt. Hoppas verkligen att det reder upp sig. Kram Stina

2012-03-23 @ 19:06:04
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Chris

Fy för försäkringskassan hoppas det ordnar sig .

2012-03-23 @ 19:23:59
Postat av: Lotta, mamma till Lucas

Snacka om upp och ner... Hoppas du får en trevlig lördag och ta hand om dig!

2012-03-24 @ 07:22:06
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0