Härmis

Hej alla !!!
Något som jag är ganska mallig över att jag inte brukar härma saker, tycker inte det är kul när alla hem ser lika ut och alla har samma saker.. Tycker jag något är fint eller tilltalande så brukar jag oftast lägga till lite spets, tyll eller tveaka saker så det blir mera  min stil. Men att helt apa efter helt, nej det ä inte min stil..
Men nu har jag faktiskt gjort det för jag blev så inspirerad och kär i detta..
När jag hämtade min pokalkruka hos söta Susanne som har vassviken så fastnade mitt öga på höga fat kan man nog kalla det.
Hon hade tagit vanliga vita ljusstakar och klistrat på gamla glastallrikar och skålar, ställt fina blommor på och virat björkris runt om..
Så enkelt och så fint, jag fastnade med en gång och jag har flera såna vita ljusstakar som bara ligger.
Tror faktiskt att hon lockhårig Karin på äntligen hemma gjorde nått liknande för inte så längesen.
Små glasskålar är nått som jag oxå har i överflöd så det blev bara att fynda en glas tallrik på erikshjälpen idag. =)
Kostade lite mer än vad jag egentligen ville betala, håller helt med Emma som har vita hemligheter som bloggade om i veckan att loppispriserna har höjts och det har blivit svårare att göra riktiga fynd längre.
Nåväl, detta började jag med
Susanne tror jag hade träljusstakar men glas gick lika bra..
Det blev totalt fyra stycken höga fat, två stycken med olika stora tallrikar och två med glas skålar.
Tråkigt nog så har dom inte riktigt torkat än så jag får vänta tills imorrn med att greja med dom.
Så nu står dom med tunga tyngder på sej !
Men den med den lilla fatet på hade faktiskt torkat och blev så gullig med en krans av björkris och med en pärlhyacint ! =)
Det vore inte mej utan en spetsrosett och tyll kring den hemska innerkrukan..
Ska bli så kul att dekorera faten med små söta ägg inför påsk =)
Dessa är oxå perfekta för oss som har liten peng att röra sej med.
Fatet kostade 5k, ljusstaken 10kr, björkriset är sponsrat av en granne och pärlhyacinten kostade 20 kr..
Så 35 kr är en överkomligt för lite vardagslyx :D
Så imorrn hoppas jag kunna visa bilder på det stora fatet och bilder från interiörboden där jag var i fredags !
Ikväll väntar så klart mellon och andra chansen !!!!
Vill passa på att tacka för alla goa kommenterar, det gör bloggeriet mycket roligare och är du ny här så tveka inte utan lämna en rad efter dej, Då blir jag så glad ;D

Kommentarer
Postat av: Vita Hemligheter

Nämen satt som vanligt å läste ditt inlägg...och så fick jag se mitt namn så snopen jag blev, och visst är det trist att priserna på "billigt begagnat" stiger.

Trevlig kväll!

Kram Emma

2012-03-03 @ 19:26:38
URL: http://vitahemligheter.blogspot.com/
Postat av: evelina

ojoj vilken inspiration, måtte det bara bli måndag så jag får springa över till återvinningshandeln!

2012-03-03 @ 20:44:58
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/
Postat av: Susanne käll

Så roligt att läsa om detta , och va fint det blev .....härligt att vi kan inspirera varandra! Kram Susanne vassvikens gammalt och nytt

2012-03-04 @ 18:33:34
URL: http://vassvikens.blogspot.com
Postat av: 4-barnsmorsan från himmelohelvete

Åh så fint det blev! Ja att inspireras av andra är ju underbart=)))



KRAMAR

2012-03-04 @ 18:51:23
URL: http://www.himmelohelvete.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0