Tete e tete

Hej !!!!
oj vad jag har härjar runt idag så nu var det riktigt skönt att sätta sej i soffa en stund..
Startade dagen med en besök på erikshjälpen där jag hittade lite flera saker till att göra höga fat och två vita hyllor i ett korgliknade material..
Perfekta att ha ute på altanen nu till våren och så slipper jag ju måla dom oxå ;)
Köpte massa små drivhus på LIdl så nu har jag sått så ögonen blöder snart, har redan sått chili och smultron..
O nu blev det buskpaprika, mynta, basilika, koriander, persilja, minigurka och tomat..
Så hoppas jag att det riktigt gror så vi får massa gott till sommarn :)
Ser ni dom små chili plantorna som sticker upp i där i det vita lilla växthuset =)
Till vänster är det sticklingar planterade ifrån min mårbacka pelargon som jag har försökt övervintra enligt konstens alla regler.. och det har gått ganska bra, har vattnat den för första gången idag och men nu funderar jag på hur mycket och OM jag ska klippa ner den..
Så här ser den ut
Ska den gröna bort, ja vet inte,  det enda som jag har gjort att klippa bort döda grenar men räcker det..??
HJÄLP MEJ !!!

Såg att en av mina grannar hade sätt ut penseér, lite tidigt tycker jag men den gamla ljungen känns ju så där kul..
Så jag köpte två små påskliljor och satte ut tillsammans med en övervintrad murgröna som verkar vara på gång igen.. Det blev inte det finaste blomarrangemang jag har gjort men det är så mycket finare än gammal torkad ljung ;)
Har inte viljat greja så mycket med framsida nu eftersom jag väntar på att flytta ner symaskinsbordet, vilket blir nästa helg.. Då vill jag göra det ännu finare..
Men den lilla pippin har fått flytta ut nu iaf och det är ett litet vårtecken =)
Samma som det fina pärlhjärtat som får pryda dörren.. =)
Det dåliga humöret håller i sej och jag känner att jag vill mörda om nått inte går min väg.. och det är inte den tiden i månaden så jag kan inte skylla på det heller.. om jag skulle skylla på nått så är det att jag har ont..
Så Precious tycker inte om sin fru idag och inte katterna heller för delen..
Så jag ska försöka lindra humöret med att baka Leilas morotskaka med dubbelfrosting =)
Mumma...
Men allvarligt, jag behöver råd och hjälp med mina mårbacka pelargon, !! Allt mottages med glädje.. "
Sen ikväll ska jag titta när Danny eller Loreen vinner mellon
eller vilka tror ni ??

Kommentarer
Postat av: Lizas Lantliv

Hej vännen!



Åh vad jag önskar att jag kunde få följa med dig på loppisrunda!

Tycker du hittar så mycket fint!

Tycker du har gjort så snyggt ute du med!

Pippin va supersöt!

Äggen gjöt jag i gips men det funkar säkert med finbetong oxå!



Ha en mysig kväll!



Kramar Liza

2012-03-10 @ 18:48:38
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: Stina

Morotskaka gillar jag. :-) Fina saker du hittat.:-) Kram Stina

2012-03-10 @ 19:08:39
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Loppisliv

Hejsan. Jag har en likadan ranglig mårbacka, jag tycker om när den blir stor och ranglig, så min klipper jag bara ner en liten bit, inte alls mycket, sen i med ny jord och näringspinnar, det brukar funka. Förra året blev min jättestor och täckte hela köksfönstret. En del klipper ner sina men det beror nog på hur man vill att de ska bli, grova och täta eller höga och rangliga :-)) Lycka till nu....Nu börjar mellon...sååå spännande! Jag röstar på Loreen men gillar Lisa Miskovsky också. Kram kram Paula, hoppas morotskakan smakar :-))

hejs svejs....

2012-03-10 @ 20:05:54
URL: http://loppisliv.blogspot.com
Postat av: Ekenäsliv

Oj, oj, nu gäller det at hålla tungan rätt i mun;))

När det kommer till pelargoner är jag nog ingen expert tyvärr.

MEN när det kommer till humör har jag haft gott om det, och det har lindrats med Femal Balnans som jag rekommenderar VARMT! Jag vet att ditt humör idag inte beror på det, men iaf...



Fina FYND!!!!



Sköt om dig vännen!

Kraaam Anna

2012-03-10 @ 22:47:08
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Isabelle

Jag vill också plantera inför sommaren! :-) Smultron, mmm!

2012-03-11 @ 15:59:57
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0