Altanen



Godkväll alla !!!

Har precis kommit hem efter lååång kvällspromead med mamma och syster yster.. =)
Idag har det så soligt och varmt och vi har grejat ute på våran lilla altan..
Mycket av mitt bloggeri kommer antagligen handla om våran altan och plätt..
Det ä mycket roligt att greja ute och altanen börjar komma iordning =)

Kuddarna ligger i soffan och duken på bordet tillsammans med alla ljus..
Nu väntar jag bara att få ställa en ljuvlig bukett med pioner, hundkex och lupiner på bordet !

Men grejeriet har inte slutat utan flyttas utomhus nu som te.x våran hemmabygda vit bänk som får vara värd för den stora glasburken som jag fyndade på loppis..
Nu mera ä den stor ljuslykta ;)







Det har kommit upp flera mysig små ljuslyktor =)



Fyndade en svart ljuskrona på erikshjälpen förra sommaren, den har legat i källarn men idag kom det upp =)






Den kommer bli ännu finare när jag ska hänga spetsband i varje arm på kronan
Fyndade en stor svart fågelbur på auktionen för länge sen, vi hittade ingen plats att hänga den
så istället får den pryda bordet



Här ser ni alla kuddarna i soffan,  kan lätt erkänna att jag ä kuddoman ;)
Fågelburen ä fylld med tyll, virkade vita dukar, spets, vita o zinkhjärta och ljus
Ska bli mysigt och tända allt till sommaren



Nu väntar jag på fredag och då ska bak och framsidan börja prydas med lammöra, lila surfinor, murgröna, petunior, en kryddurna, snöflingor, pysslingkrage ,pelargoner..
Ja läängtar så !!!

Imorrn har jag massa ärenden att göra, lämna blodprover, ringa massa samtal och gå till arbetsförmedling och anmäla arbetssökande fast jag har en heltid anställning i botten.. Det ä inte logiskt men jag måste skydda min sjukpennings grundade inkomst..
Det ä så mycket regelverk så jag nästan storknar...
Men hej o hå, jag önskar er alla goa läsare en bra start på veckan =)
<3


Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

Så mysigt att plantera och fixa:))

Hoppas du haft en skön helg och njutit av solen!

Kram Anna

2012-05-21 @ 13:54:26
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Maria på inredningsvis.se

Haha vad söt katt:) jo allt e ok med mig...här i GBG är det helt plötsligt högsommarvärme...hoppas solen skiner på dig också:)



LOVE Maria

2012-05-21 @ 16:29:42
URL: http://inredningsvis.se
Postat av: Anna

Åh va fint och ombonat samt somrigt du har fått till det på din uteplats, myys! Jag längtar efter att få plantera och dona ute på min lilla plätt massor jag med :)



Hoppas din vecka blir bra!!

2012-05-21 @ 22:37:09
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Jennys gömma

Härligt, härligt med utefix! Jag är nog också "kuddoman", har hur många som helst i vårt förråd som jag tröttnat på...! :) Ha det fint i värmen, kram Jenny

2012-05-24 @ 21:34:04
URL: http://jennysgomma.blogspot.com
Postat av: Elin - Designar bloggar

Hej! Jag säljer designer billigt & lottar även ut designer ibland, kika gärna :)

kram

2012-05-24 @ 22:39:59
URL: http://kimidori.blogg.se/
Postat av: evelina

Dina bilder känns ju bara så sommar. Hoppas det går bra med din sgi. Ett himla tjorv allt sådant där. Jag har utmanat dig på min blogg. Hoppas du vill vara med och svara på elva frågor och skicka vidare. =)

2012-05-24 @ 23:09:13
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0