Måndag

Hej!
 

Har precis kommit hem och landat i soffan, idag har jag varit på op-öst och lagt in elektroden eller ryggmärgstimulatorn som den egentligen heter.. 
Det har varit en jobbig dag på många vis.. Skrämde dock livet på Precious och mamma, mormor som var med. 
När jag anmälde mej frågade mamma hur länge det skulle ta och fick till svar att kl 14.30 skulle allt vara klart och dom kunde hämta mej..
Fick träffa smärtdoktorn som skulle lägga in elektroden och han berättade att proverna som jag hade tagit några dagar innan var kraftigt förhöjda särskilt då lever och bukspottkörteln proverna. Dom mest höga som jag någonsin har haft. Han klämde mej på magen och konstaterade att området kring levern var svullen, liksom min ansikte och ben.. Något som mormor påpekade i söndags men som jag trodde berodde på att jag hade sovit dåligt. 
Han vlle att jag skulle läggas in på nian efter ha pratat med min doktor på mag/tarm för att slappna av och ev få ytterligare smärtlindrade.. Men va avslappnade är det egentligen att ligga på sjukhus, väckas varje dag ca 07.30 och dela sal med två andra.. Så det ville jag inte. Tror eller vet att jag kan ta igen mej mer när jag är hemma och får sova i min egna säng. 
Ska ta nya prover på onsdag och har dom inte gått ner så måste jag bli inlagd och då kanske jag är för dålig att åka till Sahlgrenska nästa måndag. 
För att hela gall/leverområdet ska släppna av fick jag en engångs dos med kortison intramuskulärt och blev insatt på morfinplåster igen men bara för en kortare period så jag kan återhämta mej både fysikt och psykiskt..
Efter samtal blev det dags för ingreppet som gick bra,  fick lite lugnade så jag halvvaken och jag kom till uppvaket ca 13.30..
Där skulle jag övervakas en stund och vänta tills doktorn kom och visade mej dosen som elektroden skulle anslutas till..och jag väntade och väntade och väntade ännu mer.. 
Tjugo i fem kom doktorn och stackars Precious, mormor och mamma blev ju jätterädda eftersom dom trodde att det hade hänt mej nått eftersom ingen hade ringt till dom och sagt att vi " bara " väntade på doktorn och allt hade gått bra.. 
Mamma ringde tillslut och fick prata med mej, kan bara tänka mej vad rädd jag skulle ha varit om rollen var tvärsom.. 
Nu ä det bara att hoppas att proverna går ner och elektroden hjälper, ska tillbaka till smärtis och ta bort elektroden.. 
Så här ser det ut, den sitter i ryggslutet och är väl omplåstrad..
 
 
och här ä själva dosen som ansluts till sladden till elektroden...
 
 
Fick dock väldigt goa nyheter idag, Landstinget betalar min tågbiljett och hotellrummet för söndag till måndag.. 
Nu ska jag lägga mej i soffan och vila =)
Tack Mamma för du följde med idag och alltid ställer upp och stöttar mej <3
Älskar dej !!
 
Hoppas ni resten av er har haft en toppenstart på veckan 
<3

Kommentarer
Postat av: evelina

Skönt att du har så fina personer runt om dig som bryr sig och tar hand om dig... Hoppas verkligen du blir bra snart. Ha det gott.

2012-09-03 @ 21:17:50
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0