Pioner och Pelargoner

 
Godkväll alla !!! 
 
Oj,  vilken fullspäckad dag detta har varit, på gott och ont.. !
Jag hittade tre vita tavellister i förra veckan och har försökt leta efter en passande plats till dom. 
Den platsen blev på altanen på baksidan där vi e akut behov av förvaring till växter, ljuslyktor m.m
Samtidigt fyndade jag två stora superfina silverbrickor på Erikshjälpen och dom har oxå varit platslösa. 
Så det blev en o väldigt tlyckade oavsiktligt tripp trapp trull effekt när tavellisterna kom upp och silverbrickorna kom på plats =)
 
 
 
I väntan på att luktärtorna börjar växa till sej får små blomvaser och ljuslyktor ta deras plats. 
Just dessa små vaser innehåller pelargoner, syren och pionknoppar !!
 
 
Efter grejande på förmiddagen spenderade vi  eftermiddagen hos Precious mamma och innan vi åkte hem våldgästade vi finaste Moster Ingalill mitt i deras mat. 
Hon har så fina pioner som jag snällt får plocka. 
Vi planterade en pionbuske förra sommaren och nu väntar jag på mina fem knoppar ska slå ut så jag kan plocka dom. 
Förrut pelargoner, fjärilslavendel, rosor och prärieklocka är pioner mina absolut favoritblomma.. 
Så nu pryder fina chockrosa pioner vårat bord =)
 
 
 
 
 
Nästa vecka kommer bli fullspäckad men förhoppningsvis kommer jag ha tid att blogga och visa er vad jag har grejat med under det året som jag tog en paus, 
Önskar er alla en mysig söndagkväll och bra start på veckan !
Lämna gärna en kommentar efter dej <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0