Home sweet home?



Det stämmer allt inte alltid men oftast.
I månadsskiftet juni/juli i fjol åkte jag och Precious på bröllopsresa till Alcudia Mallorca, 1 vecka all inclusive, 4 stjärnigt hotell, bröllopsviten. Resan bokade vi precis några dagar efter bröllopet. Det var precis lagom, hann inte vänta allt för längre, passade mej perfekt eftersom tålamod är egenskap som jag saknar.
Visst, ja var faktiskt lite nervös innan vi åkte, inte för själva resan eller flygningen. Utan hur skulle det gå och spenderar en HEL veckan ihop bara jag och Precious. Skulle vi orka med varann 24 timmar om dygnet i nästan 7 dagar, skulle vi hitta på nått, eller sitta o glo på varann i ett hotellrum i flera dagar, skulle vi bli ovänner och bråka hela resan? Eller det värsta tänkbara, tänk om vi skulle få TRÅKIGT!!!!  och längta hem.
Jag berättade aldrig för precious att jag var lite pirrig innan vi åkte, trodde mest att jag var löjlig.
Iväg kom vi iallafall och mycket glad är jag för det. Har nog aldrig varit så lycklig i hela mitt liv som under den veckan, klyschigt va? Men det är sant.. Det var inga bekymmer eller problem, bara vara på stranden o sola o bada hela dagen, gå och sätta och få lagad mat varje dag. Mys och drinkar på kvällarna. Inga krav, inget jobb och ingen stress. Bara jag och Precious !!
Jag berättade allt för han någon gång under veckan om mina " bekymmer " innan resan, han hade allt tänkt samma tanke.. hihi..


Inte hade vi tråkigt en dag, vi blev inte ovänner.. Hade ågren bägge två dagen vi skulle åka hem.
Känner nu att det vart så mycket med allt på sistonde, jobb, pengar, mej så det skulle kännas bra och göra nått annat, få tillbaka den känslan som blev i alcudia, få en paus och att allt annat i sitt liv spelar ingen roll just då.
 Få ett break från sej själv och omgivningen.


Det är allt en resa i planeringen för sommarsemestern, få se vad som blir. Fast en sak måste jag ju erkänna, det finns inget som ändå slår känslan av få komma hem och sova i sin egen säng, trots allt...
Får titta på korten så länge och försöka drömma sig tillbaka.
Puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0