Slut



Efter 11 månader och 2 dagar, magnetkamera undersökning, ultraljud x 3, 2 CT-buk, otaliga spasmofensprutor, 12 l dropp, 15 vårddygn, 17,5 kg viktnedgång,  och flera dussin medicinburkar är jag äntligen smärtfri.
Och lösningen var en 12 minuters ERCP undersökning. Det ä inte klokt egentligen, äntligen kan Anna Rooths liv försatta så egentligen fyller jag ju 26 år nästa år oxså eftersom detta året räknas inte.
O personer som gjorde detta möjligt är Dr Claes Lundgren och kirurg Joen Ståhlbröst.
Skulle egentligen blivit utskriven imorgon för jag har fått en litet bukspottskörtel inflammation  och amylaset steg i höjden. Så nu har fått mina förhoppningsvis strika ordinationer, ska ha flytande kost i tre dagar, får inte lyfta eller överanstränga mej i en vecka framöver. Och om det onda blir värre eller om jag får feber eller börjas kräkas så ska jag tillbaka.

Men det gör ingenting för resten av kvällen och hela dagen imorrn
"Ska jag njuta av att inte ha ont och tänka jäklar va bra, modig och stark du är Anna som orkat tagit dej igenom det här och kommit ut någorlunda på andra sidan..
Fast jag hade aldrig klarat av utan stöd, omtanke och kärlek från min älskade Precious och resten av min STORA familj, alla ifrån mamma, syskon, mostrar, syskonkusiner, svägerska och vänner. o såklart mina arbetskamrater, och sköterskorna på mag-tarm mott..


KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0