Ikea !!

är allt en affär som om jag hade och kunde handla ihjäl i.. varje en gång jag ska dit har jag ofta bestämt mej  för vad jag ska ha. Men det slutar alltid med att jag kommer ut massa andra saker som inte hade tänkt o köpa.. som igår... ylva skulle till ikea och köpa hyllor och lådor.. det skulle hon ha, jag skulle egentligen ha nått förrutom en lampfot.. o så skulle vi handla lite småsaker till jobbet.. Det slutade mej att vi både handlade för 3 siffriga belopp.. och att våran vagn var överfull.. vi tog bara 1 vagn istället för en stor vagn eftersom vi inte egentligen hade tänkt att handla nått förrutom en lampfot och två hyllor..Fast om sanningen ska fram så fyllde den vagnen ganska fort och vi både fick bära grejer.. Men humöret är var iaf på Topp !!
Här ä beviset !!



Köpte bland annat nya gardiner, blockljus och ny stor lampa till vardagsrummet och 3 mindre lampskärmar till dom andra lampor.. det måste ju vara lika..





Detta lampbyte gjorde att min favoritlampa numera huserar i det lilla fönstret i trappen.




Nu är det dags för saker som inte är köpta på ikea.. spenderade en av det sista semesterdagarna och sy om ett gardinset, sydde dukar till sovrummet.. o på nattduksbordet ligger det en spetsduk ovanför dom..


Närbild på tyget



Passade även på att byta gardiner till hamplängder istället för panellängder, vill släppa in så mycket ljus som möjligt..

Före



O Efter.. ( den är dålig jag vet =(..)



Här ä gardintyget i närbild



Så, detta blev ett långt inlägg men det blir så ibland. Är ledig idag och imorrn väntar allvaret på riktig, den första jobbhelgen.. va trött ja kommer vara på söndag när klockan ringer ve 05.00  usch o fyy.. !!
Men nu är det fredag kväll och det innebär mys och skräckfilm här i skokartongen..
Trevlig helg önskar jag er..

Puss o hej


Kommentarer
Postat av: Britt

Hej där!



Det där såg ut som Ikea i Karlstad, är det?

Bor du här i närheten? Känns som om jag missat nåt...



Så fint du har gjort det, du är duktig!



Kram britt

2010-08-01 @ 10:27:14
URL: http://prillig.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej Britt !!

Japp det stämmer, det är ikea i karlstad. Jag bor som du i Säffle men jobbar på csk.. =)

2010-08-01 @ 16:21:00
Postat av: sofie

Gumman vadheter den tapeten du har =) den i sovrummet som fondvägg ???? kramis

2010-08-02 @ 09:47:27
Postat av: Anna

tapeten heter etage och kommer ifrån boråstapeter =) kram

2010-08-02 @ 16:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0