ljuskoppar


Idag har min kreativitet flödat för jag har stöpt ljus i kaffekoppar och skålar. Ett påhitt som jag inte kan ta äran åt för inspirationen kom ifrån vackra hjeim. En förövrigt helt fantastiskt roligt inredningstidning..
o efter önskemål kommer här steg för steg instruktioner och bilder för hur JAG gjorde.. finns säkert mera fiffiga o lättare sätt..

Du behöver ljusmassa, vekar och såklart koppar eller skålar.. dom behöver vara ordentligt rengjorda..






Fyndade mina koppar o skålar på erikshjälpen... allt detta för under 50 lappen =)

Placera sedan vekarna i kopparna, ja lindade mina runt avbrutna grillpinnar för att få vekarna exakt i mitten..



Det går betydligt enklare utan ett orangt nyfiket monster som ska vara med i allt :P


Smält sedan ljusmassan i vattenbad.. ser väll kul ut !!



Fyll kopparna mer än halvvägs och låt stelna minst 12 tolv timmar innan dom får tändas..



Nu har jag fuskat lite och smygtänt bara för att se hur det blev..
ååå det blev så bra, är väldigt nöjd.. detta ska göras om







Prövade även att göra ljus i små glasskålar, men tyvärr hade jag inte nog med ljusmassa så dom blev bara halva.. men väldigt fina ändå =)



Har några väl utvalda som ska få kopparna som blev över =)
Så nu är det bara till att vänta tills imorrn och då ska dom tändas igen..
Får fördriva tiden med melodifestivalen, skidskytte o mys med världens bästa Alfie !!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0